Välkommen till Tunaskolan

Hos oss på Tunaskolan finns en kreativ, trygg och utvecklande miljö. Vi vill få våra elever att växa, både kunskapsmässigt och socialt. Med vårt språkutvecklande arbetssätt ges eleverna bästa möjligt förutsättningar för lärande.

Öppet hus

Besök oss på öppet hus! Ta chansen att träffa lärare, skolledning och bekanta dig med oss inför att du ska välja skola för ditt barn.

Fakta om skolan

Område: Tumba

Årskurs: F–9

Elever: 752 st

Tunaskolan i siffror 2022
År Lärare med pedagogisk högskoleexamen Lärare med specialpedagogisk högskoleexamen Jag trivs i skolan Jag känner mig trygg i skolan
2023 91 9 94 94
2022 86 8 96 96

Tillgängligt på skolan

• Bibliotek
  • Kurator
  • Fritidshem F-3
  • Idrottshall

Vår inriktning

På Tunaskolan är det språkutvecklande arbetet i fokus, liksom vårt elevhälsoarbete. Det är viktigt att våra elever mår bra och utvecklas i skolan. Vi är därför måna om att bygga goda relationer mellan elever och vuxna. Värdegrundsarbetet genomsyrar vår vardag.

Språkutveckling sker på en mängd olika sätt och i samtliga ämnen. Skolans bibliotek är en central plats för litteratur och det digitala är en självklar del i undervisningen.

Hos oss på Tunaskolan är samverkan mellan personalen viktig. Pedagogerna jobbar därför tätt ihop och utvecklar undervisningen tillsammans. I skolans elevhälsoteam arbetar olika professioner – speciallärare/specialpedagoger, studie- och yrkesvägledare, skolsköterskor, kuratorer, psykolog, socialpedagoger och skolledning. Elevhälsoteamet samverkar dagligen med arbetslagen.

Tunaskolan ligger på Prästgårdsvägen 114 i Tumba.

Tunaskolan i Google maps

Eleverna tillbringar tio grundskoleår på Tunaskolan. När de lämnar oss vill vi att de gör det språkstarka och med raka ryggar.

Skolledning Tunaskolan

Mer fakta om Tunaskolan

Nya Tunaskolan stod klar 2002. Vi ligger centralt i Tumba och det är lätt att ta sig till oss via pendeltåg eller buss. Skolgården har stora ytor och en konstgräsplan. Vi vistas mycket utomhus och har nära till fina skogsområden. I idrottshuset i Tumba har vi vår idrottshall, där finns också ishallen där eleverna ofta åker skridskor.

Vi arbetar för att våra elever ska möta samhället på olika sätt. Exempelvis åker vi på skidresa med en årskurs varje år och nyttjar ofta kommunens fina kulturutbud genom att gå på teater, besöka konsthall och samarbeta med Botkyrka kulturskola.

Vi vill att ditt barn ska lyckas

I Botkyrkas kommunala skolor strävar vi efter att skapa de bästa förutsättningarna för att ditt barn ska utvecklas och lyckas i skolan. Välj våra skolor – för trygghet och lärande.

Tre saker vi satsar extra på:

• Språk – vi utvecklar alla elevers kunskaper i svenska, men även modersmålet för de som är flerspråkiga.
  • Digitalisering – alla elever i låg- och mellanstadiet har god tillgång till digitala verktyg.
  • Frukost – vi bjuder alla elever på frukost, mätta magar gör eleverna mer aktiva på lektionerna.

Johan Daréus
johan.dareus@botkyrka.se

Expedition
Katharina Aggefors
tunaskolan@botkyrka.se

Kerstin Börjesson
kerstin.borjesson@botkyrka.se

Jessica Staaf
jessica.staaf@botkyrka.se

Camilla Selldén
camilla.sellden@botkyrka.se

Roberto Toro Martinez
roberto.toro.martinez@botkyrka.se

Telefonlista
Hela telefonlistan hittar du här

Prästgårdsvägen 114

147 40 Tumba

Karta
Tunaskolan i Google maps

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.

Tillgänglighet

Vill du veta mer om Tunaskolans fysiska tillänglighet? Här finns information om belysning, av- och påstigning, anpassning av lokalerna med mera.

Tillgänglighetsdatabasen

Börja på Tunaskolan