Välkommen till Bikupan

Med skogen som närmaste granne väcker vi på ett naturligt sätt barnens nyfikenhet för omvärlden, naturen och årstiderna och bygger starka och trygga barn.

Fakta om förskolan

Område: Tullinge

Avdelningar: 2 st

Barn: 40 st

Vår inriktning

Vi är en liten förskola med cirka 40 barn på två avdelningar; en 1-3 årsavdelning och en 3-5 årsavdelning. Vi arbetar språkutvecklande och våra pedagogiska lärmiljöer utmanar och uppmuntrar barnens lek och språkliga utveckling, både inne och ute.

Vår förskola ligger naturskönt nära skogen och Stendalsbadet. På vår fina gård odlar vi tillsammans med barnen i ”Sinnenas trädgård” – ett sätt för barnen att använda och utforska alla sina sinnen. Vi har även tabata, gymnastik och annan rörelse utomhus på vår gård och en egen kock som lagar näringsrik mat som uppskattas av både barn och vuxna.

På vår förskola brukar vi varje vinter bjuda in till lussemarknad vilket brukar vara mycket uppskattat av både barn och föräldrar. Vi har en pysselverkstad där föräldrar får vara med och pyssla med barnen och vi tänder en brasa utomhus på gården.

Är du intresserad av vår fina förskola får du gärna besöka oss på Öppet hus.

Förskolan Bikupan ligger på Stendalsvägen 166, 146 52 Tullinge
Förskolan Bikupan i Google maps

Förskolan Bikupan är liten och trygg

Vårdnadshavare

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Tullinge norra förskoleenhet.
tullingenorraforskoleenhet@botkyrka.se

Tf. rektor
Carita Laajala
carita.laajala@botkyrka.se

Biträdande rektor
Asil Munshed
asil.munshed@botkyrka.se

Administratör
Kim Rodin
kim.rodin@botkyrka.se

Avdelningar
Upptäckarna: 0763-11 94 58

Äventyrarna: 0701-81 63 65

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.