Välkommen till Humlan

Våra engagerade pedagoger arbetar med att skapa en undervisning som är anpassad efter varje barns behov och genom leken får barnen utforska ny kunskap tillsammans med sina vänner.

Fakta om förskolan

Område: Fittja

Avdelningar: 9 st

Barn: 152 st

Vår inriktning

På Humlan har vi barnet och dess förmåga att uttrycka sig språkligt i fokus. Vi arbetar med ett språkutvecklande arbetssätt och erbjuder barnen flera olika sätt att uttrycka sig på. Vi strävar efter att stimulera deras fantasi, nyfikenhet och tror på att ett utvecklat språk och ordförråd ökar barnets förmåga att förstå och vara delaktig i sin omvärld.

Vi arbetar i åldersnära grupper och genom vår pedagogik och våra material utmanar vi barnen till ett fördjupat lärande genom hela förskoletiden. Våra miljöer är kreativa, lärorika och estetiskt tilltalande med målsättningen att möjliggöra samtal barnen emellan, väcka barns nyfikenhet och kreativitet. Genom lekens värld utforskar vi vår omvärld tillsammans med barnen och rustar dem för ett livslångt lärande.

Vi har många fina traditioner på vår förskola som är uppskattade av både barn och vuxna. Förutom jul, påsk, lucia och midsommar uppmärksammar vi även FN-dagen, Nobel, Rocka sockan-dagen och förskolans dag. Dessutom bjuder vi varje år in alla vårdnadshavare till en drop-in där vi möts och får ta del av barnens vardag.

På Humlan serveras barnen en god och näringsrik mat som lagas av vår kock.

Vi har ett nära samarbete med biblioteket i Fittja för att vidga våra språkliga arenor och våra pedagoger får kontinuerlig och relevant kompetensutveckling. Vi samarbetar även med Stockholms universitet och Södertörns högskola varifrån vi tilldelas praktikanter som studerar till förskollärare. Vi är måna om att ha ett gott samarbete mellan förskola och hem och strävar efter att skapa en god relation under introduktionen då barnet börjar på förskolan.

Förskolan Humlan ligger på Värdshusvägen 5, 145 50 Norsborg
Förskolan Humlan i Google maps

Om man har två hjärnor som tänker, då blir det bättre

Alex, 5 år

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Fittja förskoleenhet.
fittjaforskoleenhet@botkyrka.se

Mirja Marsden Carlberg
mirja.marsden.carlberg@botkyrka.se

Biträdande rektor
Soledad Quiroz Sanz
soledad.quiroz.sanz@botkyrka.se

Avdelningar
Grå: 072-596 66 00

Grön: 072-596 65 97

Gul: 072-596 65 93

Korall: 072-596 65 99

Lila: 072-596 65 98

Rosa: 072-596 65 94

Röd: 072-596 66 01

Turkos: 072-596 65 96

Vit: 072-596 65 95

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.