Välkommen till Myran

Genom lek utforskar vi vår omvärld och rustar barnen för livet. Våra engagerade pedagoger arbetar för att alla barn på ett lekfullt sätt ska ta till sig ny kunskap och stimulera sin fantasi!

Fakta om förskolan

Område: Fittja

Avdelningar: 8 st

Barn: ca 140 st

Vår inriktning

På Myran har vi barnet och dess förmåga att uttrycka sig språkligt i fokus. Vi jobbar med ett språkutvecklande arbetssätt och erbjuder barnen flera olika sätt att uttrycka sig på. Vi strävar efter att stimulera deras fantasi och nyfikenhet och tror att ett utvecklat språk och ordförråd ökar barnets förmåga att förstå sin omvärld.

Vi arbetar i åldersnära grupper och genom vår pedagogik och våra material utmanar vi barnen till ett fördjupat, vidare lärande genom hela förskoletiden. Våra miljöer är utforskningsbara, lärorika och estetiskt tilltalande och målsättningen är att de ska bjuda in till samtal, nyfikenhet och kreativitet. På Myran serveras barnen god och näringsrik mat som lagas av vår egna kock.

Vi har ett nära samarbete med biblioteket i Fittja för att vidga våra språkliga arenor och våra pedagoger får kontinuerlig och relevant kompetensutveckling. Vi samarbetar även med Stockholms universitet och Södertörns högskola varifrån vi tilldelas praktikanter som studerar till förskollärare.

Vi är måna om att ha ett gott samarbete mellan förskola och hem och vi strävar efter att skapa en god relation redan under introduktionen när barnet börjar på förskolan.

Förskolan Myran liggger på Krögarvägen 8, 145 52 Norsborg
Förskolan Myran i Google maps

Om man har två hjärnor som tänker, då blir det bättre

Alex, 5 år

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Fittja förskoleenhet.
fittjaforskoleenhet@botkyrka.se

Mirja Marsden Carlberg
mirja.marsden.carlberg@botkyrka.se

Biträdande rektor
Anna-Maria Bodén
anna-maria.boden@botkyrka.se

Avdelningar
Avd. 1: 070-182 31 76

Avd. 2: 070-182 31 80

Avd. 3: 070-182 31 81

Avd. 4: 070-182 31 79

Avd. 5: 070-182 31 77

Avd. 6: 070-182 31 82

Avd. 7: 070-182 31 83

Avd. 8: 070-182 31 78

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.