Störningsinformation:
Avstängda e-tjänster torsdag 19 september
Dölj meddelande
Stäng meddelande
  • Startsida
  • / Evenemang
  • / Hur mäter och kommunicerar man sociala ideer där pengar inte är det primära syftet eller måttstocken på framgång?
4 okt - 4 sep

Hur mäter och kommunicerar man sociala ideer där pengar inte är det primära syftet eller måttstocken på framgång?

Under föreläsningen kommer vi gå igenom olika tillvägagånsätt att mäta framgång i socialt hållbara ideer. Alla pratar om att mäta effekter, men få gör det - kan detta bero på att få vet hur? Avslutningsvis kommer vi ha en pandeldebatt om hur man smickrar och förför en investereare (privat eller offentlig sådan), och ge er handfasta tips när ni pitchar för att få investering.

Denna föreläsning vänder sig till existerande eller potentiella sociala företagare, som har idéer som möter sociala behov, bygger sociala relationer eller skapar nya samarbeten, med utgångspunkt i något av FN:s 17 hållbarhetsmål.

Vi hoppas på att du vill:
• Utveckla ditt sociala företagande
• Lära dig nya färdigheter
• Träffa andra sociala företag
• Tillsammans tänka ett steg längreVarmt

Din anmälan gör du här: https://socialstars.eventbrite.comlänk till annan webbplats

Välkommen att delta!

Mer information
Datum: 4 oktober 2019 - 4 september 2019
Tid: 13:00 - 15:00
Plats: Södertörns högskolaAlfred Nobels Allé 7, Flemingsberg, 141 89 Huddinge kommun
Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 september 2019