Media i undervisningen

Till dig som är pedagog i förskola, grundskola, gymnasiet och vuxenutbildning i och utanför Botkyrka.

AVC Botkyrka - Huddinge är en streamingtjänst där personal inom förskola, skola och vuxenutbildning kan hitta ett brett utbud av undervisningsmaterial. Tjänsten levererar spelfilm, utbildningsfilm, podd och andra mediafiler från många olika utbildningsproducenter som Utbildningsradion, Kunskapsmedia, Solfilm och många andra. De flesta produktioner har tillhörande lärarhandledningar som är kopplade mot läroplanen.

Lärare och elever kan komma åt allt material direkt i webbläsaren på ett lagligt och reklamfritt sätt.

Så blir du medlem

För att kunna streama material krävs det att du är pedagog på en skola som har avtal med AVC samt att du har registrerat dig som medlem. Logga in genom att följa länken nedan till startsidan för AVC.

Om du inte är registrerad medlem behöver du skapa en användare. För att skapa en användare klicka på länken nedan för att komma till startsidan för AVC. På startsidan kan du klicka på hänglåset till höger och välj menyalternativet skapa konto. Följ sedan de angivna instruktionerna.

Startsidan för AVC

Vilka produkter finns i utbudet?

På startsidan kan du söka i sökfönstret för att se de produkter som finns tillgängliga för elever i förskolan, alla skolår i skolan samt vuxenutbildning. Du kan också filtrera söksvaren utifrån ålder, skolämne, producent, speltid med fler.

Logga in och använd material

Alfred Grimlund
Föreståndare AVC Botkyrka - Huddinge