Sverigefinska skolan

Öppet hus

Besök oss på öppet hus! Ta chansen att träffa lärare, skolledning och bekanta dig med oss inför att du ska välja skola för ditt barn.

Årskurs: F–9
Fritidshem
Antal elever: cirka 104
Inriktning: Finska och svenska

Sverigefinska skolan är en friskola som verkar för att främja elevernas tvåspråkighet. Målet är att eleverna når en hög nivå i finska, svenska samt engelska. Viktigt är även att eleverna får en trygg identitet. Hög social kompetens, bra utbildning och goda språkkunskaper är viktiga verktyg för fortsatta studier och arbetsliv. Den lilla skolan och de små klasserna ger eleverna en trygg inlärningsmiljö. Verksamheten präglas av aktiviteter, som teater, kör, traditionella festdagar och studieresor.

Botkyrkan ruotsinsuomalaisen koulun tavoitteet:

• Korkeatasoinen kielitaito
  • Hyvät koulutulokset
  • Turvallinen identiteetti
  • Useamman kulttuurin sosiaaliset taidot
  • Aktiivinen ja terve elämäntapa
  • Liikunta ja kulttuuri monimuotoisena osana

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Som vårdnadshavare kan du följa ditt barns skolgång och kan till exempel se närvaro, schema, resultat, skolans matsedel och rapportera frånvaro.

Om Vklass

Susanna Viinikka