Välkommen till Älvan

Älvan är en mellanstor förskola i ett plan, med sex avdelningar. Förskolan ligger i Vårsta med närhet till skola och övriga kommunikationer. Älvan har en stor och fin gård som sträcker sig runt hela byggnaden, där en stor variation av lek och utforskande erbjuds.

Fakta om förskolan

Område: Vårsta

Avdelningar: 6 st

Barn: ca 110 st

Vår inriktning

Älvans stora gård erbjuder många möjligheter till lekfullt utforskande av material, rörelse och naturupptäckter. Vi bedriver undervisning både inomhus och utomhus, året om.

Tillsammans med barnen utforskar vi vår stora gård, närliggande skogar och lekparker. Barnen möts varje dag av engagerade pedagoger som arbetar aktivt med att ge varje barn en trygg och givande dag med stimulerande lärmiljöer.

Vi har barns språkutveckling som prioriterat område. Vi arbetar för att alla barn ska tillägna sig ett rikt språk, detta sker i lekfulla sammanhang genom goda pedagogiska relationer.

Älvan får sin mat levererad från en närbelägen skola.

Hitta hit

Förskolan Älvan ligger på Ringvägen 17, 147 70 Grödinge
Förskolan Älvan i Google maps

Delaktighet och lärande hos våra barn för en hållbar framtid

Tumba södra förskoleenhets vision

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Tumba södra förskoleenhet.
tumbasodraforskoleenhet@botkyrka.se

Ann-Charlotte Carlsson
anne-charlotte.carlsson@botkyrka.se

Bitädande rektor
Biträdande rektor Ingela Nygren
ingela.nygren@botkyrka.se

Avdelningar
Dungen grön: 076-810 39 50

Dungen gul: 076-834 65 49

Fjärlilen: 076-882 19 20

Gläntan: 076-882 36 09

Humlan: 076-896 30 94

Ängen: 076-843 83 45

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.