Populära genvägar

En kvinna sitter vid sin dator och håller i ett bankkort.

Så betalar du dina försenade fakturor

Förra året hade kommunen problem att skicka ut fakturor, det har drabbat många medborgare – det ber vi om ursäkt för. Här kan du läsa allt du behöver veta, till exempel vart du vänder dig om du behöver hjälp.

Ett montage av hur det tillfälliga kommunhuset kan se ut, med en välkomnande skylt uppsatt på de nya lokalerna.

Vi har flyttat!

Under de närmaste åren hittar du oss numera på Hans Stahles väg 13, på Alfa Laval-området. Välkommen!

Hemtjänstpersonal som hjälper en äldre kvinna.

Sommarjobba i vården

Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad i människors liv? Sök hos oss på vård- och omsorgsförvaltningen!

Kontakta oss

Vi hjälper dig med dina ärenden och svarar på frågor. Du kan även chatta med oss i den rosa rutan till höger på sidan.

Öppettider medborgarcenter
E-post: medborgarcenter@botkyrka.se
Facebook: facebook.com/botkyrka

• Politiker möter elevråden i Botkyrka

Igår bjöd Botkyrka Ungdomsfullmäktige tillsammans med demokratiutvecklare och Barnombudsmannen in alla elevråd från högstadiet till en konferens där lokala politiker deltog.

Kommun och politik

• Hjälp en medmänniska – bli god man eller förvaltare

Är du intresserad av att bli god man eller förvaltare till någon som behöver din hjälp i Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn, Salem eller Tyresö?

Stöd, omsorg och familj

• Förskolan Tranan har startat "öppen verksamhet"

Förskolan Tranan har i linje med arbetet att få fler barn till förskolan öppnat upp sin verksamhet för barn och vårdnadshavare som inte har någon förskoleplacering.

Skola och förskola

• Antalet öppna drogscener i Botkyrka minskar

Drogförsäljningen i Hallunda centrum och Norsborg centrum sker inte längre öppet. Tack vare ett aktivt samverkansarbete mellan bland annat Botkyrka kommun och Polisen finns nu en öppen drogscen mindre i kommunen.

Kommun och politik

• Finansmarknadsminister Niklas Wykman (M) föreläste och träffade elever på Tumba gymnasium

Under tisdag förmiddag fick finansmarknadsministern ta del av Tumba gymnasiums spetsutbildning Aktier & Finans, lyssna på F1RST verksamhet som stöttar unga med olika insatser för att sänka tröskeln till högre studier och inte minst träffa frågvisa elever som berörde allt från ”varför hamnade vi i den här krisen?” till frågor om regeringens prioriteringar.

Skola och förskola

Information om störningar

• Renovering av hiss vid Tumba busstorg

En av hissarna vid Tumba busstorg renoveras och är avstängd.
  • Helgarbete på Tegelängsvägen

I samband med pågående markarbeten på Tegelängsvägen kommer arbete även att pågå under helgerna i mars och kan vid behov även förekomma under helger i april.
  • Avstängningar på E4:an i maj

Arbete kommer att utföras på E4:an under ett antal nätter i maj. Sträckor inom Botkyrka kommun kommer att beröras enligt följande:
  • Begränsad framkomlighet på Skäcklingevägen

Det pågår markarbete på Skäcklingevägen i Kassmyra. Arbetet innebär begränsad framkomlighet på vägen.Arbetet kommer att pågå tom v.12, 2024 , vilket är en försening som beror på störning i entreprenaden.
  • Begränsad framkomlighet på Tegelängsvägen

Måndag 28 augusti påbörjas markarbeten på Tegelängsvägen i Slagsta strand. Arbetet innebär begränsad framkomlighet på vägen mellan 28 augusti 2023 - 30 juni 2024.

På gång i Botkyrka