Idrottsanläggningar

Kommunen har många idrottsanläggningar som kan nyttjas för förneingsverksamhet och spontanidrott.
Välkommen att boka!

Fotbollsplan på Kärsby IP

Alby

• Alby IP

Här finns sporthall, fotbollsplan, folkhälsopark med spontanytor, baseballplan och softballplan.

Fittja

• Fittja IP

Idrottshall, fotbollsplan, basketplan och utomhusgym. Här finns också ett badhus.

Hallunda-Norsborg

• Botkyrka rackethall

Botkyrka Rackethall finns i Slagsta. Här finns badminton, squash, tennis, padel, pickleball och pingis. Vi har också en välsorterad racketshop, café, dusch och bastu. Välkommen!

• Brunna IP

Fyra fotbollsplaner, inomhushall, fotbollshall, skridskobana med mera.

• Kärsby IP

Ligger i Norsborg. Här finns sporthall, fotbollsplan, cricketarena och utomhusgym.

Tullinge

• Botkyrka skyttecenter

En av Sveriges största skjutanläggningar och ägs gemensam av Botkyrka kommun, Huddinge kommun och Stockholms stad.

• Brantbrinks IP

Har ishall, fotbollsplaner, utegym, motionsspår, boulebanor och tennishall.

• Eklids Sporthall och Lilla Fri

Sporthall, trampetthall och en mindre friidrottsarena.

• Lida friluftsområde

I Lida friluftsområde kan du åka skidor, vandra, cykla mountainbike, träna på gym och mycket mer.

• Tullingehallen

Inomhushall med sporthall. Utomhus finns en bollplan.

• Övriga bollplaner

Banslätts, Tullingebergs och Parkhemsskolans bollplaner.

Tumba

• Broängens IP

Idrottshall med en sporthall och en trampetthall för truppgymnastik, och tre fotbollsplaner.

• Rödstu Hage

Kommunens största friidrottsarena i Uttran med bland annat fyra kurvbanor, sex rakbanor, kulstötningsbana och kastbur för diskus och slägga.

• Storvretens IP

Idrottshall, fotbollsplaner, padelbana (gratis), basketplan och kommunens största utomhusgym. Här finns också ett badhus.

• Tumba idrottsområde

Här finns idrottshall, ishall, fotbollsplaner med mera.

Vårsta-Grödinge

Boka lokal

I vårt bokningssystem Interbook Go! kan du själv söka lediga tider, göra bokningsförfrågningar och avbokningar.