Socialtjänsten

Vi är strax över 500 personer inom socialtjänsten i Botkyrka. De flesta är socialsekreterare och utbildade socionomer.

Vi arbetar till exempel med

• barn och unga
  • äldre
  • personer med funktionsnedsättning
  • familjestöd
  • socialpsykiatri
  • ekonomiskt bistånd
  • beroende och missbruk
  • boendefrågor

Medarbetarna är vår viktigaste resurs

Medarbetarna är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi kompetensutveckling och möjlighet att göra karriär inom socialtjänsten i Botkyrka kommun.

Hos oss får du möjlighet att göra skillnad! Vi finns till för våra medborgare och vårt uppdrag är att de ska känna att de är delaktiga och kan påverka sin vardag och närmiljö. Att arbeta utifrån medborgarens fokus ställer krav på mod, idérikedom och framåtanda.

Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för och vända sig till oss när de behöver stöd, så att små bekymmer inte blir stora problem. Vårt arbete präglas av alla människors lika värde.

Vi utgår från den egna förmågan och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Ett av våra viktigaste uppdrag är att se till att barn och unga växer upp under bra och trygga förhållanden.

Lediga jobb

Välkommen till en inspirerande plats full av möjligheter. Vi söker dig som är öppen, modig, ansvarstagande och energisk.

Gör skillnad som socionom

I Botkyrka kommun har du som är socionom stora möjligheter att hitta ett jobb som passar dig och som ger dig chans att utvecklas.