Stäng meddelande

Konsumentvägledning i Botkyrka

Konsumentrådgivning

Om du vill klaga på något som du har köpt, och du inte kommer överens med företaget, kan du kontakta kommunens konsumentvägledning eller Hallå konsument. Vi kan informera dig om vilka rättigheter du har och hur du gör för att gå vidare. 

Konsumentrådgivaren i kommunen ger råd och kan hjälpa till i kontakten med företaget eller om du vill anmäla till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta konsumentrådgivaren på telefon och e-post. Det går även att boka in besök. Samhällsvägledarna på kommunens medborgarkontor tar emot besök på drop-in och hjälper till med enklare konsumentfrågor.

Konsumentrådgivaren arbetar också förebyggande och informerar om rättigheter och om konsumentvägledningen på gymnasieskolor, SFI och företag.

Kontakt

e-post: konsument@botkyrka.se
Telefon:  070-180 62 24
Besök: Medborgarkontoren i Alby, Fittja, Hallunda, Tullinge och Tumba.
Medborgarkontorens besöksadresser och öppettider finns på sidan www.botkyrka.se/medborgarkontor.
(Fittja och Tullinge medborgarkontor är stängda för ombyggnad, öppnar igen i mitten på augusti)

Hallå konsument

Konsumentverkets webbsida www.hallakonsument.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster har information om dina rättigehter som konsument och du kan kontakta Hallå konsument för rådgivning. Om det gäller mer omfattande eller komplicerade ärenden, besök, intyg som ska visas upp eller kontakt med företag så kommer Hallå konsument hänvisa dig till den kommunala konsumentvägledningen.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 6 september 2018
Kommun & politik