Synpunkter och klagomål
Har du synpunkter på kommunens service, tjänster eller utemiljö? Det vill vi gärna ha reda på. Dina åsikter hjälper oss att utveckla och förbättra kommunens service.
Du kan också ringa kommunens medborgarcenter på 08-530 610 00 eller skicka in din synpunkt via e-post till medborgarcenter@botkyrka.se.
Anmäla ett fel
Vill du anmäla ett fel i kommunens utemiljö, som till exempel en trasig lampa eller överfylld papperskorg? Då ska du istället göra en felanmälan.
Lämna synpunkt i vår app
Med vår medborgarapp "Botkyrka kommun" kan du bland annat:
- Göra felanmälan
- Lämna synpunkter
- Använda e-tjänster
- Ta del av kris- och störningsinformation
Information om allmän handling
Alla synpunkter som lämnas till kommunen registreras, följs upp och blir allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Även dina personuppgifter registreras i vårt datasystem och blir allmän handling. Alla allmänna handlingar som inte är sekretessbelagda är offentliga och vem som helst har rätt att ta del av dem. Du kan välja att lämna synpunkt anonymt, men då kan vi inte nå dig med besked om hur vi behandlat din synpunkt.
Har du ärenden där du behöver lämna personuppgifter rekommenderar vi att du ringer oss, istället för att chatta eller mejla. På så sätt behöver vi inte spara dina känsliga uppgifter i våra system.
Senast uppdaterad:
Kul att vi kunde vara till din hjälp. Skriv gärna några rader till oss och berätta vad du tyckte var bra.
Vad kan bli bättre på den här sidan? Lämna gärna ett förslag. Du kan göra det anonymt men vill du ha svar behöver du ange din e-postadress.