Stäng meddelande

Verksamhetsutvecklare inom myndighet


Arbetsuppgifter

Inom Botkyrkas vård och omsorg arbetar vi processinriktat med kvalitetsarbete genom vår kvalitetsorganisation. Nöjda medborgare är vårt främsta mål och här har kvalitetsarbetet en nyckelroll. Som verksamhetsutvecklare arbetar du främst på den taktiska nivån, som är länken mellan den strategiska och den operativa nivån. På den taktiska nivån arbetar idag fyra verksamhetsutvecklare inom utförarverksamheterna. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla morgondagens myndighetsutövning! Myndighet står inför ett stort förändringsarbete. Vår målsättning är en hållbar, strategisk och proaktiv verksamhet med stolta och professionella medarbetare. Vi arbetar med medborgarens fokus och strävar efter ett gott samarbete mellan verksamhetens enheter och med utförare, andra förvaltningar och huvudmän. Vi genomför just nu en omorganisation inom verksamheten samtidigt som vi har flera spännande utmaningar och utvecklingsarbeten framför oss. Bland annat fortsätter vi arbetet med att implementera IBIC, verksamhetssystemet Life Care och utvecklar våra riktlinjer och rutiner inom ramen för kvalitetsledningssystemet. Vi anpassar oss också till ökade valmöjligheter inom hemtjänsten, trygg och effektiv utskrivning från slutenvården (LUS) samt det digitaliseringsarbete som pågår inom vård- och omsorgsförvaltningen. Som verksamhetsutvecklare på myndighet kommer du att arbeta med stöd och utveckling på olika sätt, direkt underställd myndighetschefen. Det kan handla om att utveckla, informera, implementera och följa upp arbetsmetoder och rutiner. I arbetet ingår också att samverka med chefer och medarbetare inom det egna verksamhetsområdet, men också andra verksamheter. Kvalitet, helhet, delaktighet och inflytande är ledord för tjänsten. Arbetet kommer till stor del att bedrivas i projektform och i samarbete med förvaltningens övriga verksamhetsutvecklare och kvalitetsorganisation. I dina arbetsuppgifter ingår omvärldsspaning och att delta i nätverksträffar. Du kommer även att bistå myndighetschef med vissa för verksamheten relevanta uppgifter, som analys- och utredningsarbeten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad socionom, statsvetare, samhällsvetare eller har annan högskoleutbildning vi bedömer relevant. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen, alternativt omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom utförarverksamhet och av att leda. Du bör ha goda kunskaper om SoL och LSS och annan relevant lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med IBIC. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda datorkunskaper är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och att arbeta processinriktat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att följa upp och utveckla verksamhet. Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du upplevs som en god lyssnare, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Samarbete med andra faller sig naturligt för dig liksom att kunna påminna och följa upp vid behov. Du värdesätter olikheter och ser det som en tillgång för att utveckla verksamheten. Vidare har du en analytisk förmåga, ser möjligheter samt kommer med förslag på lösningar som innebär en utveckling av verksamheten.

Arbetsplatsen

När medborgaren ansöker om stöd från äldreomsorgen eller omsorgen om personer med funktionsnedsättning är Myndighet första kontakten. Verksamhetsområdet Myndighet ingår i vård- och omsorgsförvaltningen och består av två enheter, en för SoL och en för LSS. Här arbetar handläggare och samordnare. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett stimulerande ar-bete med goda utvecklingsmöjligheter.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Maria Jäderlund, Myndighetschef

Telefon: 0702-85 02 54


Facklig(a) företrädare

Fackliga kontakter , Kommunal

Telefon: 08-530 610 00


Sista ansökningsdatum: 2019-12-08

Ange referensnummer: C33220


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 juni 2019