Stäng meddelande

Verksamhetsutvecklare till Myndighet


Om arbetsplatsen

När medborgaren ansöker om stöd från äldreomsorgen eller omsorgen om personer med funktionsnedsättning sker första kontakten vid vår Myndighet. Verksamhetsområdet Myndighet ingår i vård- och omsorgsförvaltningen och består av tre enheter, en för SoL, en för LSS och ett hemgångsteam med stödfunktioner. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Myndighet befinner sig mitt i ett förändringsarbete. Vår målsättning är en hållbar, strategisk och proaktiv verksamhet med stolta och professionella medarbetare. Vi arbetar med medborgarens fokus och strävar efter ett gott samarbete mellan verksamhetens enheter och med utförare, andra förvaltningar och huvudmän. Vi har nyligen genomfört en omorganisation inom verksamheten samtidigt som vi påbörjat flera spännande utmaningar och utvecklingsarbeten. Bland annat ser vi över vår handläggningsprocess och utvecklar våra riktlinjer och rutiner inom ramen för kvalitetsledningssystemet. Vi anpassar oss också till ökad valmöjlighet inom hemtjänsten som träder i kraft 1 januari 2021, en trygg och effektiv utskrivning från slutenvården (LUS) samt det digitaliseringsarbete som pågår inom vård- och omsorgsförvaltningen.

Arbetsuppgifter

Inom vård- och omsorgsförvaltningen finns idag fem verksamhetsutvecklare, fyra inom utförarverksamheterna och en på Myndighet. Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla morgondagens myndighetsutövning! Anställningen är ett vikariat under föräldraledighet, under ca ett års tid med start i slutet av september. Som verksamhetsutvecklare på Myndighet arbetar du med stöd och utveckling på taktisk nivå, utifrån verksamheternas behov. Det kan handla om att utveckla, informera, implementera och följa upp arbetsmetoder och rutiner. I arbetet ingår att samverka med chefer och medarbetare inom det egna verksamhetsområdet, men också andra verksamheter. Kvalitet, helhet, delaktighet och inflytande är ledord i rollen. Arbetet kommer till stor del att bedrivas i projektform och i samarbete med förvaltningens övriga verksamhetsutvecklare och kvalitetsorganisation. I dina arbetsuppgifter ingår omvärldsbevakning och att delta i nätverksträffar. Du rapporterar till Myndighetschef och bistår denna med vissa för verksamheten relevanta uppgifter, som analys- och utredningsarbeten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad socionom, statsvetare, samhällsvetare eller har annan högskoleutbildning vi bedömer relevant. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen eller omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Det är en fördel om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och har förmågan att leda andra. Du bör ha goda kunskaper om SoL och LSS och annan relevant lagstiftning. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda datorkunskaper är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete, att arbeta med IBIC, att arbeta processinriktat och/eller erfarenhet från privat utförare. Vi ser det även som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Botkyrka kommun. Som person är du självgående, kreativ och tar ansvar för din uppgift. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du är pedagogisk, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Samarbete med andra faller sig naturligt för dig liksom att kunna påminna och följa upp vid behov. Du värdesätter olikheter och ser det som en tillgång för att utveckla verksamheten. Vidare har du en problemlösande analysförmåga, ser möjligheter samt kommer med förslag på lösningar som innebär en utveckling av verksamheten. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper!

Övrigt

Arbetsform

Tidsbegränsad anställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde i slutet av september 2020.

Varaktighet: 6 månader eller längre

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Maria Jäderlund, Myndighetschef

Telefon: 0702850254


Facklig(a) företrädare

Fackliga representanter, Nås via växelnummer

Telefon: 08-530 610 00


Sista ansökningsdatum: 2020-06-07

Ange referensnummer: von/2020:148


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 30 januari 2020