Stäng meddelande

Fastighetsekonom


Arbetsuppgifter

Som fastighetsekonom hos Teknik- och Fastighetsförvaltningen kommer du att ha möjlighet att vara delaktig i kommunens långsiktiga planering av lokalförsörjning. Stor vikt kommer att läggas vid analys- och prognosarbete samt upprättande och granskning av hyresavtal. Du kommer också att vara delaktig inför våra hyresförhandlingar samt arbeta i vårt fastighetssystem. I rollen ingår även att ha en förståelse för internhyresmodellen. Samverkan med fastighetsförvaltare, lokalstrateg, förvaltningens projektcontroller samt kommunens övergripande investeringscontroller hör till det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: • Ta fram fastighetsekonomiska analyser (till exempelvis att jämföra inhyrning av lokaler eller bygga själva) • Ta fram underlag inför hyresförhandlingar (till exempel jämföra marknadshyror) • Bistå i analys- och prognosarbetet för beslutsunderlag inom lokalförsörjningen • Redovisa och analysera ekonomiska konsekvenser för olika alternativa lösningar • Stödja fastighetsförvaltarna vid ekonomisk uppföljning och prognoser avseende hyror • Kvalitetssäkring av beslutsunderlag för investeringsprojekt gällande framförallt hyresnivåer

Kvalifikationer

• Högskoleutbildning med inriktning på fastighetsekonomi eller annan likvärdig utbildning • Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i minst tre år • Kunskap i hyresjuridik • God analytisk förmåga • Du är en god skribent och duktig förhandlare och kan ta egna initiativ

Arbetsplatsen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokalförsörjning och fastighetsförvaltning samt skötsel, underhåll och utbyggnad av vatten och avlopp. Även teknik, transporter och städning ingår i förvaltningens ansvar. Verksamheterna finansieras helt genom avgifter, hyresintäkter och ersättning för utförda tjänster. Teknik- och fastighetsförvaltningen har drygt 250 anställda. På ekonomi- och kvalitetsenheten arbetar ekonomer, administratörer samt specialister inom bland annat IT, kvalitet- och produktionsuppföljning.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varaktighet: Tillsvidare

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Inger Larsson, tf chef ekonomienheten

Mobil: 0761150171

E-post: inger.larsson@botkyrka.se


Jonas Studeny, Förvaltarchef

Mobil: 070 – 336 28 52

Telefon: 08-530 610 00

E-post: jonas.studeny@botkyrka.se


Facklig(a) företrädare

Pinar Orhan, Vision

Telefon: 072-746 43 00

E-post: pinar.orhan@botkyrka.se


Sista ansökningsdatum: 2020-02-02

Ange referensnummer: TEF/2020:6


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 juni 2019