Välkomna till vårens frukostmöte i Riksten!

En man och en kvinna sitter och fikar. Kvinnan håller en kaffekopp i handen.

Frukostmötet är ett tillfälle för dig som är företagare och vill vara delaktig i utvecklingen av näringslivet i Riksten.

13 april 2022

Näringsliv och företag

Botkyrka kommuns näringslivsenhet bjuder in dig som företagare till vårens frukostmöte i Riksten! Under frukostmötet kommer du att få senaste nytt om näringslivet i Botkyrka, Riksten friluftsstad och Riksten företagspark.

Riksten är en del av expansiva Botkyrka. Här växer friluftsstaden med fler bostäder, samhällsfastigheter och torg. Vid Pålamalmsvägen etableras en ny företagspark med plats för företag att växa i och nya arbetstillfällen.

Tid: 12/5. Frukost serveras klockan 07.45. Program: klockan 08:00-09:30.

Plats: Biograf Sländan, Eklundshovsvägen 22, Tullinge.

08:00 Välkommen

08:05 Aktuellt om näringslivet i Botkyrka, Martin Andaloussi (Näringslivschef)

08:15 Mistra Sams och jobbhubben i Tullinge, Johanna Mathiasson(Områdesstrateg) och Gunilla Isgren (Miljöutredare)

08:30 Förbifart Tullinge, Dennis Latifi ( Enhetschef- samhällsutveckling)

08:40 Riksten företagspark etapp 1 & 2, Karlos Touma (projektledare Rikstens företagspark), David Jonas (Planeringsarkitekt FPR/MSA)

09:00 Rikstens friluftsstad, Magnus Hansson (Mark och exploateringsingenjör)

09:20 Frågor

Anmäl dig senast 5 maj

Anmäl dig genom att mejla foretag@botkyrka.se senast 5 maj. Välkommen!