3 företagare om hållbarhetsfrukosten 20/4

Magnus Olsson, Spaaks konditori (till vänster), Katja Göller från Bi-Snack Sverige AB och Daniel Ax, Datek Industrielektronik AB var nöjda med frukostträffen om hållbarhet. Foto: Martin Forsberg/Botkyrka kommun.

25 april 2023

Näringsliv och företag

Den 20 april ordnade näringslivsenheten i Botkyrka kommun en frukostträff om hållbarhet tillsammans med Tillväxt Botkyrka. Tre deltagare berättar vad de tyckte och vad de tog med sig hem.

Evenemanget var fullsatt och engagemanget i hållbarhetsfrågor låg på topp. Många företagare stannade kvar och minglade långt efter det att programmet var avslutat.

CirEkos expert Annelie Blezell tipsade om möjligheterna med cirkulär ekonomi, Joel Ahlgren från Botkyrka kommun som informerade om kommunens strategi för hållbarhet. Och flera lokala entreprenörer, bland annat Råsaft Loviseberg Presseri, berättade om hur de arbetar med hållbarhetsfrågor idag.

Engagemanget låg på topp

Evenemanget var fullsatt och engagemanget i hållbarhetsfrågor låg på topp. Många företagare stannade kvar och minglade lång efter det att programmet var avslutat.

Katja Göller från Bi-Snack Sverige AB tyckte att evenemanget var lyckat.

– Jättebra! Trevliga människor och god frukost. Det är väldigt tidseffektivt också. Många föredrag men kort ock koncist. Och väldigt intressanta människor att mingla med.

"Det blir ett energitillskott"

För en del innebar frukostträffenen tankeställare.

– Det blir ett energitillskott, det blir det. Vi har egentligen jobbat med hållbarhet under alla år utan att berätta det för våra kunder. Så vi får lite tankar om att, vad bra, då kan vi ha något att marknadsföra, säger Daniel AX från Datek Industrielektronik AB.

Även Magnus Olsson från Spaaks konditori fick funderingar

- Man sätter i gång tankarna absolut. På råvaror, hur mycket man köper. Och förpackningarna till allt man köper. Det är mycket plast.