IVO drar in tillståndet för Aros Omsorg AB

14 juni 2022

Stöd, omsorg och familj

IVO (Inspektionen för vård och omsorg) har dragit in tillståndet för Aros Omsorg AB att bedriva hemtjänst. Aros Omsorg är en av fem utförare av hemtjänst i Botkyrka kommun.

IVO är en myndighet med uppgift att utfärda och följa upp tillstånd att driva hemtjänst. Fredag 10 juni fick Botkyrka kommun information om att IVO dragit in tillståndet för Aros Omsorg AB.

Botkyrka kommun inväntar nu besked från förvaltningsrätten om den fortsatta hanteringen. Samtidigt ser kommunen över hur IVO:s beslut påverkar verksamheten. Kommunens uppdrag och högst prioritet är att säkerställa att medborgare är trygga med omsorgen och får det stöd de beviljats.

Kontakt för medborgare som har frågor med anledning av IVO:s beslut: Tove Lofterud,
070- 239 02 81
tove.lofterud@botkyrka.se