Bild med text Agenda Botkyrka.2022.

På fredag är det dags för Agenda Botkyrka i Fittja

14 juni 2022

Kommun och politik

Den 17 juni blir en rolig och lärorik dag på temat hållbarhet med många aktiviteter. Under dagen kan Botkyrkabor, kommunen och civilsamhället mötas och stärka varandra i arbetet med att skapa vår gemensamma framtid.

Det kommer att finnas aktiviteter för alla åldrar. Både roliga och mer seriösa. Allt från prova–på–cirkus till föreläsningar och politikersamtal. Det kommer också att bjudas på mat och framträdanden med musik och dans.

Agenda Botkyrka är ett initiativ som Botkyrka kommun och Botkyrkabyggen har tagit för att sätta FN:s globala hållbarhetsmål, Agenda 2030, i fokus och synliggöra vad som görs i kommunen för att bidra till dem.

På plats i Fittja kommer det att pågå många aktiviteter parallellt i Regnbågsparken, Fittja torg och på Fittjahöjden. Varje plats fokuserar på specifika mål i Agenda 2030.

Läs mer om Agenda Botkyrkla 2022 på botkyrka.se/agendabotkyrka