Tre finalister – nu avslöjas skolans nya namn!

26 augusti 2022

Skola och förskola

På söndag 28 augusti kl. 13:30 på stora scenen på Vi är Botkyrkafestivalen får du veta vad den nya skolan i Hallunda-Norsborg kommer att heta. Av de tre kreativa namnförslagen som kom till final har nu juryn utsett ett vinnande bidrag.

Visionsbild skolan: Arkitema.

Kom till Vi är Botkyrka festivalen på söndag i Hågelbyparken och ta reda på om den nya grundskolan som ska byggas kommer att heta

Eleonoraskolan, Minervaskolan eller Liljencrantzskolan.

I april utlyste kommunen en tävling där alla Botkyrkabor välkomnades att skicka in sitt förslag på vad den nya grundskolan som ska byggas i Hallunda-Norsborg ska heta. Engagemanget var stort och namnbidragen många, varav tre valdes ut och gick vidare till final. Juryn har nu utsett ett vinnande bidrag och på söndag är juryn på plats i Hågelbyparken för att kora vinnare och presentera skolans nya namn.

Varmt välkommen att besöka festivalen!

Information om namntävlingen

Tävlingen är avslutad och det går inte att skicka in ytterligare namnförslag. Det är inte möjligt att påverka juryns kommande beslut om vilket namnbidrag i finalen som ska vinna och slutligen namnge skolan.

Tävlingens jury består av Emanuel Ksiazkiewicz, (S) ordförande utbildningsnämnden, Anette Älmdalen, utbildningsdirektör och Alf Solander rektor Tumba gymnasium och projektledare i arbetet med Skolsatsningen Hallunda-Norsborg.