Norsborgsdagen gör efterlängtad comeback

06 september 2022

Kommun och politik

Lördagen den 10 september välkomnas Botkyrkabor återigen till Norsborgsdagen efter ett långt pandemiuppehåll.

Ungdomar har kul utanför Musikhuset.

Ett Norsborg för alla

Att få träffa grannar, lokala föreningar, företag och politiker under festliga omständigheter är en viktig och uppskattad del av Norsborgsdagen som nu gör comeback och arrangeras för tredje gången.

– Efter en tid av pandemi som begränsade oss att träffas, ha fester och samtala med varandra vill vi nu anordna Norsborgsdagen igen. Dagen blir ett forum för alla goda krafter som kan presentera sig för varandra och medborgare. Med hjälp av det rika föreningslivet som finns i Norsborg bjuder vi också på en folklig fest, säger Parvaneh Sharafi, områdesstrateg på Botkyrka kommun.

Musik, dans och mat från hela världen

Norsborgsdagen bjuder bland annat på roliga lek- och idrottsaktiviteter, musik och dansuppträdanden samt provsmakning av smårätter från hela världen. Men också möjligheter till samtal om Norsborgs framtid. Under dagen kan medborgare passa på att ställa frågor till sina lokala politiker och diskutera hur Norsborg kan bli en tryggare och mer inkluderande plats - ett Norsborg för alla.

Norsborgsdagen

Datum: 10 september, 2022

Plats: Vallmoparken, Idunsväg 17

Tid: 12.00-18.00

Om Norborgsdagen

Norsborgsdagen arrangeras gemensamt av Botkyrka kommun, lokala föreningar, bostadsbolag och företag. Målet är att skapa en plats där boende ska trivas, må bra och utvecklas.

Parvaneh Sharafi,
Områdesstrateg Norsborg-Hallunda