Fler förtidsröstar i norra Botkyrka

09 september 2022

Kommun och politik

Intresset att förtidsrösta i norra Botkyrka, antingen via kommunens medborgarkontor eller röstbussarna, har ökat jämfört med inför valet 2018.

En skylt som pekar mot en vallokal.

Så här några dagar innan valet har antalet förtidsröster ökat med drygt elva procent sammantaget i kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda och Norsborg.

Botkyrka kommun fortsätter att kraftsamla de sista dagarna fram till valet för att öka röstdeltagandet i dessa stadsdelar. Dels besöker kommunens röstbussar fem olika platser samt att ett 20-tal kommunala valinformatörer finns på olika platser för att informera och påminna om vikten av att rösta.

På valdagen kommer även två av kommunens Medborgarkontor (Tumba och Alby) att vara öppna mellan kl 08:00-20:00 för förtidsröstning.

Mediakontakt

Lennart Agén, pressansvarig