Har ditt barn hoppat av gymnasiet?

21 oktober 2022

Stöd, omsorg och familj

Kanske inte ens börjat eller gått klart, men saknar gymnasieexamen? Välkommen på informationsträff!

Ung man sitter vid en dator.

Arbetsmarknadscoacherna erbjuder stöd till ungdomar mellan 16–19 år, som bor i Botkyrka kommun och saknar sysselsättning.

Välkommen på informationsträff

Arbetsmarknadscoacherna inom det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) bjuder in vårdnadshavare till en informationskväll för att samarbeta. På träffen kommer man informeras om vilket stöd som kan erbjudas till ungdomar mellan 16–19 år, som bor i Botkyrka kommun och som saknar sysselsättning.

Meningsfull sysselsättning

Syftet är att hjälpa ungdomarna hitta en meningsfull sysselsättning i vardagen i form av studier, praktik och/eller arbete. Arbetsmarknadscoacherna erbjuder i första hand ungdomarna hjälp och vägledning i att starta, återuppta eller fullfölja sin gymnasieutbildning, men även andra individuella åtgärder kan erbjudas.

Tid och plats

31 oktober klockan 18-19

Arbetsmarknadsenheten, Hans Stahles väg 13, Tumba

Varmt välkomna!

KAA – Kommunala aktivitetsansvaret

Det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) är till för ungdomar mellan 16–19 år som är skrivna i Botkyrka kommun. Det gäller ungdomar som inte börjat gymnasiet, avbrutit gymnasiet eller som gått klart årskurs 3 på gymnasiet men saknar examen.
Kommunala aktivitetsansvaret