Bli familjevän

08 november 2022

Stöd, omsorg och familj

Gör skillnad för människor på flykt och bli en familjevän! Välkommen till informationsmöte den 9 november, klockan 18:30 så berättar vi mer.

Kampanjaffisch - Bli familjevän

Familjevän syftar till att stödja familjer på flykt

Familjestöd är ett stöd för att ta sig fram i det svenska samhället, hitta kompisar och öva språket. Under träffarna har vi olika aktiviteter för både vuxna och barn. Vi håller till på Gröndalsvägen 20B i Tumba.

– Vi hoppas kunna rekrytera många Botkyrkabor som vill ställa upp som familjevän till en nyanländ familj. Uppdraget är inte krävande med väldigt givande, säger Rebecca Nordell, samordnare i Botkyrka kommun.

Onsdagar klockan 17-19

Varje onsdag kommer vi att träffas i en caféliknande miljö för att lära känna varandra. Vuxna och barn är varmt välkomna.

Rebecca Nordell, samordnaren flyktingmottagande och civilsamhället i Botkyrka kommun.

Andra har även läst