Gör en insats för en ung person

05 december 2022

Stöd, omsorg och familj

Socialtjänsten i Botkyrka söker just nu nya praktikplatser för ungdomar som behöver göra ungdomstjänst.

Vill ni uppmuntra ungdomar till en positiv utveckling och livsstil?
Vi inom socialtjänsten hjälper till samt stöttar ungdomar att genomföra sin ungdomstjänst varför vi nu söker nya arbetsplatser att etablera ett gott samarbete med. Under tiden som ungdomstjänsten pågår samarbetar socialsekreterare, vårdnadshavare, ungdomen och arbetsplatsen – allt för att främja en positiv utveckling samt erfarenhet framåt!

Om ungdomstjänst

• En ungdom som döms till ungdomstjänst är mellan 15-20 år gammal.
  • Antalet timmar som ungdomen ska praktisera kan variera mellan 20 och 150 timmar. I timmarna ingår även ett antal samtal med ansvarig behandlare på socialtjänsten.
  • Själva arbetet ska vara oavlönat och ska bidra till att ungdomen får en god och lärorik erfarenhet av arbetslivet som kan vara till nytta i framtiden.

Julia Rosati Örsell, julia.rosati.orsell@