Det är aldrig försent att ge upp sitt kriminella liv

01 februari 2023

Kommun och politik

Vill du eller känner du någon som vill bryta med en kriminell livsstil eller gruppering? De flesta som varit involverade i kriminalitet har någon gång tänkt på att de vill göra en förändring, men det är ofta svårt att genomföra på egen hand.

Avhopparkampanjen i Fittja

Det viktiga är inte vad du har gjort, utan vad du väljer att göra framåt i livet. Vi tycker att alla människor förtjänar möjligheten att förändra sitt liv. I Botkyrka har vi ett helt team som jobbar för att hjälpa personer att lämna kriminalitet och det är viktigt att alla Botkyrkabor som kan vara i behov av stöd får vetskapen om att vi finns och vill hjälpa.

Just nu pågår en informationskampanj i samverkan med aktörerna inom Våldspreventivt Center (VPC) kring avhopparverksamheten. där vi bland annat delar ut material till verksamheter som kan komma i kontakt med målgruppen.

– Det är aldrig för sent att bryta med sitt kriminella liv, vi hoppas på att detta kan så frön och att fler kontaktar oss, säger Elise Ekmen samordnare mot kriminalitet.

Det är aldrig för sent att bryta med sitt kriminella liv

Elise Ekmen, samordnare mot kriminalitet

Läs mer om vad avhopparverksamheten kan hjälpa till med