Sök stipendium för att studera vidare

24 april 2023

Skola och förskola

Du som är 18–25 år, bor i Botkyrka och ska studera i höst, kan söka ekonomiskt bidrag från Gunhild och Nils Eks stiftelse. Sök senast söndagen den 28 maj 2023.

Gunhild och Nils Eks stiftelse vill ge Botkyrkaungdomar möjlighet att slutföra en eftergymnasial utbildning. Stiftelsen kan ge ekonomiskt stöd om du ska studera på folkhögskola, yrkeshögskola eller på högskola/universitet.

Det ekonomiska bidraget varierar från år till år och för 2023 kan det vara på upp till 30 000 kr.

Skicka in din ansökan senast söndagen den 28 maj 2023 via mejl till utbildning@botkyrka.se eller brev till

Gunhild och Nils Eks stiftelse för utbildning
c/o Botkyrka kommun
Utbildningsförvaltningen
147 85 TUMBA

Din ansökan ska innehålla:

• ett personligt brev där du berättar kort om dig själv, din studiebakgrund och dina studieplaner, det vill säga vilken utbildning du har sökt
  • personbevis.

För att stipendiet ska delas ut behöver du i efterhand komplettera din ansökan med antagningsbevis till sökt utbildning. De som får bidrag meddelas personligen via brev och namnen presenteras här på botkyrka.se. Stipendiet delas ut i början av hösten 2023.

Glada studenter utanför Stockholms universitet

Om du har frågor kan du mejla utbildningsförvaltningen på utbildning@botkyrka.se eller ringa Björn Andersson på telefon 073 421 88 12