Vem vill du ska bli Årets pedagog 2023?

03 maj 2023

Skola och förskola

Nu lyfter vi Botkyrkas skickliga pedagoger genom att bjuda in till nomineringsomgången av Årets pedagoger 2023! Nominera din favorit här på webben senast den 21 maj.

Du som är vårdnadshavare, kollega, chef eller elev kan lämna in förslag på kandidat till utmärkelsen Årets pedagoger 2023.

Priset delas ut till en eller flera pedagoger i förskola, fritidshem, grundskola eller gymnasium. Pedagogen ska ha gjort ett arbete som fått stor betydelse för barn, elever och verksamhet. Tipsa gärna vidare!

Nominera och läs allt om utmärkelsen

Fakta

Årets pedagoger är en utmärkelse som utbildningsnämnden i Botkyrka instiftade 2019. Priset ska lyfta fram kommunanställda pedagoger som goda förebilder och inspiratörer. Pedagoger kan nomineras till priset av vårdnadshavare, kollegor, chefer eller elever. En jury utser vinnarna enligt kriterier som beslutats av utbildningsnämnden. Utöver äran får pedagogerna 10 000 kronor i prispengar.

Tidigare pristagare

Lotta Adelöw, förskolan Nova

Rebecka Beran, Tumba gymnasium

Ulrika Alström, förskolan Sollidens

Monica Eriksson, Grindtorpsskolan

Camilla Olofsson, Falkbergsskolan

Max Romell, Tumba gymnasium

Lena Sundqvist, Eklidsskolan

Jessica Krebs, Broängsskolan

John Pettersson, Skyttbrinks gymnasium

Två kvinnor med blomsterbuketter tittar in i kameran.

Årets pedagoger 2022: Rebecka Beran bild- och formlärare på den estetiska spetsutbildningen ES bild, form och animation på Tumba gymnasium och Lotta Adelöw förskollärare på förskolan Nova.

Andra har även läst