Translate

Telefon

Kontakt

Öppna mobilmenyn

Nyhet

Nu lanserar vi en ny chatt!

04 oktober 2023

Kommun och politik

Nu lanseras en ny chattfunktion på Botkyrka.se. Till skillnad från tidigare är det ingen AI-bot som svarar på frågorna – utan istället är det våra samhällsvägledare som hjälper dig med dina frågor.

Du hittar chatten i en rosa ruta till höger på alla sidor på botkyrka.se. När du klickar upp rutan får du möjlighet att skriva in ditt namn och mejladress, men det går självklart bra att lämna fälten tomma och chatta anonymt också.

Om du har svårt att hitta informationen du söker, eller behöver hjälp med ett ärende kan du snabbt och enkelt få hjälp genom chatten. Till skillnad från tidigare är det en människa som svarar, ingen chattbot.

– Vi såg att den chattbot vi hade tidigare inte kunde svara på medborgarnas frågor och förväntningar. Vi har också tittat på andra chattbotar på marknaden men tror att de behöver mogna lite innan de är redo, säger Petra Sintorn, enhetschef på medborgarcenter.

Öppettider

Chattfunktionen på botkyrka.se har följande öppettider:

  • Måndag: 8-18.00,
  • Tisdag-torsdag: 8-16.00,
  • Fredag: 8-14.00

Det kommer förstås fortfarande gå att kontakta oss via chatten utanför dessa tider, men man måste då uppge en mejladress för att vi ska kunna svara.

– Chatten blir ett tillägg till de kanaler vi har idag och ett sätt att förhoppningsvis nå ut till ännu fler av våra medborgare än tidigare, säger Petra Sintorn.

Vill du veta mer?

Läs mer om hur chatten fungerar och hur vi hanterar dina personuppgifter. Du har även rätt att få din konversation mejlad till dig.

Om medborgarcenter

Läs mer om vilka typer av ärenden våra samhällsvägledare kan hjälpa dig med och var ditt närmaste fysiska medborgarkontor finns.