Nyhet
Information om försenade fakturor
01 april 2025
Kommun och politik
Under mars månad har vi haft problem med utskicken av våra fakturor vilket tyvärr drabbat många av våra medborgare. Vi beklagar detta och jobbar på att få din faktura till dig så snabbt som möjligt.
Vad beror förseningen på?
På grund av ett tekniskt fel har inte fakturorna hamnat hos vår leverantör för utskick. Vi undersöker fortfarande vad som orsakat felet och samarbetar med våra leverantörer för att förhindra att liknande fel uppstår i framtiden.
Vad händer nu?
Fakturorna kommer att skickas ut så du får hem dem på posten.
För nyare fakturor kommer påminnelsen att fördröjas 30 dagar för att kompensera för förseningen.
För fakturor som ännu inte förfallit och fakturor som förfallit utan påminnelse kommer betalningstiden förlängas och påminnelsen att pausas i 30 dagar.
För fakturor som förfallit och där påminnelsen gått ut kommer ytterligare påminnelse och inkasso att pausas i 30 dagar.
Problem med e-fakturor
Dessvärre har vi även nyligen upptäckt att e-fakturor från föregående månad inte skickats ut när de skulle. Vi beklagar detta och e-fakturorna har nu skickats ut på nytt. Det står 2 april som förfallodatum men det har vi förlängt med 40 dagar. Det är bara dessa e-fakturor som förlängs 40 dagar.
Om du behöver hjälp
Saknar du din faktura kan du höra av dig till medborgarcenter via mejl medborgarcenter@botkyrka.se eller på telefon 08-530 610 00 så hjälper vi dig att få den information du behöver för att betala fakturan.
Kul att vi kunde vara till din hjälp. Skriv gärna några rader till oss och berätta vad du tyckte var bra.
Vad kan bli bättre på den här sidan? Lämna gärna ett förslag. Du kan göra det anonymt men vill du ha svar behöver du ange din e-postadress.