Träffar för föräldrar och andra viktiga vuxna

Vi erbjuder generella föreläsningar och föräldrastödsprogram för alla Botkyrkas medborgare som har barn, det vill säga både föräldrar och närstående. Du behöver inte ha några svårigheter i ditt föräldraskap för att delta.

Om träffarna

På föräldraträffarna får du ta del av forskningsbaserade tips och råd om hur du kan stärka relationen mellan dig och ditt barn och undvika onödiga bråk och få vardagen att fungera smidigare.

• Droger och beroende

Är du orolig för att du spelar, dricker eller använder droger? Tror du att du har ett annat slags beroende eller missbruk? Då kan du vända dig till miniMaria.

• Familjerådgivning

Har ni som par eller familj problem i er relation? Då kan du vända dig till familjerådgivningen för stöd.

• Hög frånvaro i skolan

Ange lämplig sidinformation

• Träffar för föräldrar och andra viktiga vuxna

Vi erbjuder generella föreläsningar och föräldrastödsprogram för alla Botkyrkas medborgare som har barn, det vill säga både föräldrar och närstående. Du behöver inte ha några svårigheter i ditt föräldraskap.

Pappa som bär sin son på ryggen. Båda skrattar, utomhus, skog, höst.

Vi erbjuder föreläsningar och föräldrastödsprogram för alla Botkyrkas medborgare som har barn.

Digitala grupper

Alla våra träffar är fysiska och sker i olika lokaler runt om i kommunen. Om du hellre skulle vilja delta vid en digital träff kan du göra en intresseanmälan.