Teknisk plattform och digital service
I projektet Teknisk plattform och digital service arbetar vi med att identifiera, förstå och implementera de behov och krav som finns inom samhällsbyggnadsprocessen. Vårt mål är att säkerställa att vi har en teknisk plattform som effektivt stöttar våra arbetsprocesser och som bidrar till att förbättra vår service till våra medborgare och företag
Digital service för våra medborgare och företagare
All service ska kunna erbjudas via digitala tjänster som är utformade utifrån medborgaren och företagarens perspektiv. Samhällsbyggnadsförvaltningen strävar efter att göra informationen tillgänglig och användbar för alla – oavsett ålder, bakgrund eller digital vana. Genom målgruppsanpassad kommunikation skapar vi förutsättningar för att våra medborgare ska kunna förstå och enkelt engagera sig i samhällsplaneringen och lämna synpunkter på förslag för stadsutveckling.
Den digitala dialogen fungerar som ett värdefullt komplement till personliga möten, vilket ger våra medborgare, företagare och andra aktörer större flexibilitet i kontakten med oss, samtidigt som vi säkerställer att all information är behörighetsstyrd enligt informationssäkerhetskraven.
Målsättningen, en flexibel teknisk plattform
Vi jobbar för att skapa en plattform som är modulärt uppbyggd och skalbar. Modulerna ska fungera som ”byggklossar”, levereras som tjänster och är enkla att stegvis vidareutveckla, återanvända och koppla ihop med öppna gränssnitt.
Senast uppdaterad:
Kul att vi kunde vara till din hjälp. Skriv gärna några rader till oss och berätta vad du tyckte var bra.
Vad kan bli bättre på den här sidan? Lämna gärna ett förslag. Du kan göra det anonymt men vill du ha svar behöver du ange din e-postadress.