SAAND Service & Omsorg AB

Vi utför hemtjänst anpassat utifrån dina behov och med stort hjärta i hela Botkyrka kommun, dagtid 07.00-23.00. Välkommen till oss på SAAND!

Om SAAND

Privat regi, verksam sedan 2015

Vi är företaget med det stora hjärtat där vi strävar efter en nära kontakt med dig som användare av våra tjänster. När du väljer SAAND får du en kontaktperson som hör av sig till dig inom 24 timmar. Tillsammans utformar ni hjälpen utifrån ditt beslut och din livshistoria. Ett av SAAND:s mål är att skapa trygghet och kontinuitet där så få personer som möjligt hjälper dig i ditt hem. Vi har utbildad personal som levererar kvalitet på dina villkor och med olika språkkompetens efter ditt behov.

Verksamhet i andra kommuner

Västervik, Värmdö, Södertälje kommun

Verksam tid på dygnet

Ger stöd mellan 07.00 och 23.00. Insatser mellan 23.00 och 07.00 utförs av Botkyrka kommuns nattverksamhet.

Specialkompetens

Kompetens inom olika demensformer, vård i livets slutskede, psykisk ohälsa samt missbruk.

Språk förutom svenska

Svenska, Engelska, Arabiska, Turkiska, Rumänska, Dari, Persiska, Polska m.fl.

Utbildade undersköterskor i procent

Minst 50 procent.

Mat och måltider

Vi på SAAND ser till att måltidssituationen har en god kvalitet och är så bra som möjligt. Mat och måltider är alltid anpassade efter varje persons önskemål och behov. Vi känner till och observerar tillstånd som kan leda till undernäring och rapporterar detta till ansvarig sjuksköterska.

Personalens kompetens

All personal har tidigare erfarenhet av arbete med människor, många via arbete inom demensvården. Kontinuerlig kompetensutveckling genomförs inom t.ex. bemötande, demens, psykisk ohälsa. All personal har lägst gymnasial utbildning. I företagets ledning finns sjuksköterska och arbetsterapeut.

Här väljer du hemtjänst

Ange ditt val i e-tjänsten eller på den valblankett som du får hemskickad. Du som har beviljats hemtjänst kan välja utförare.

Kontakta SAAND

Adress