Öppna mobilmenyn

Gruppträning

Hos oss tränar du i en mindre grupp med 6–10 personer beroende på typ av pass och lokal.

Att träna i en liten grupp är roligt, inspirerande och ger bästa kvalitet till varje individ. Instruktören ger personliga råd, tips och stöd och deltagarna motiverar varandra för att nå målet.

Boka din plats telefonnummer 08- 530 61995

Från den 1 oktober kommer du även att kunna boka passen online.


Schema Fittjabadet hösten 2020

Dag

Tid

Pass

Måndag

18.30- 19.30

Yoga

Tisdag

10.00 - 10.45

Pilates


12.00 - 12.45

FaR


17.00 - 17.30

Latin Strong


17.35 - 18.15

Intervallträning


19.00 - 19.45

Vattengympa (Max 20st)


19-30 - 20.30

Box

Torsdag

11.00 - 11.45

Seniorträning


17.00 - 17.30

TabataCardio


17.35 - 18.05

Core

Fredag

9.00 - 10.00

SeniorGym


10.30 - 11.15

Aquapilates

Lördag

10.30 - 11.30

Box

Schema Storvretsbadet hösten 2020

Dag

Tid

Pass

Måndag

11.00 - 11.45

Seniorträning


17.00 - 17.30

LatinStrong


17.35 - 18.20

Pilates


18.30-19.30

19.00- 19.45

Yoga (Start 5/10)

Vattengympa (Max 20st)

Tisdag

16.30 - 17.15

BodyActive

Onsdag

09.00 - 09.45

FaR pass


10.00 - 10.45

Intervallträning


19.00 - 19.45

Vattengympa (Max 20st)

Torsdag

10.00-11.00

16.30 - 17.15

Stavgång/promenad

Body Active


19.15 - 20.15

Yoga

Fredag

10.00 - 10.45

Seniorträning


10.45 - 11.30

Vattengympa (Max 20st)


17.30 - 18.15

TabataCirkel

Lördag jämna veckor

10.30 - 11.15

Body Activ Bas


Passbeskrivningar

Seniorträning: Ett pass med en instruktör som hjälper dig att utföra övningarna med rätt teknik. Övningarna är utvalda för att träna igenom hela kroppen. Styrka, balans, koordination, kondition är i fokus. Var och en tränar efter egen förmåga. Seniorgym: Kom och träna med en instruktör på gymmet varje fredag kl.9.00. Instruktören väljer övningar som passar dig samt hjälper dig att hitta rätt teknik och träningsglädje. Boka din plats i receptionen.
BodyActiv: Funktionell träning i kombination av pulsträning och styrka.
Intervaller: Vi varvar övningar och intensitet för att få bästa resultat.
BodyActiv Bas: Som BodyActiv men passar dig som är nybörjare och vill komma igång med träning med ett lugnare tempo.
Pilates: Är en träningsform som utmärks av långsamma rörelser samt en strävan efter harmoni, såväl själslig som kroppslig. Vi strävar efter att återfå den naturliga hållningen i kroppen samt uppnå optimal styrka, smidighet, balans och kroppskontroll.
Latin strong: Ett pass där vi blandar intervaller av latindans med styrkeövningar. Målet är att både ha roligt och bli starkare.
Box: En optimal kombination av kampsport och boxövningar som utförs i par med handskar och mittsar.
Yoga: Ett fysiskt yogapass där vi genom olika kroppställningar återfår en rörligare och vital kropp.
Intervallträning: Vi tränar styrka och kondition med hjälp av olika redskap såsom gummiband, viktplattor, steplåda, mm. Intervallerna kan vara 30, 45 eller 60 sekunder långa. Passets upplägg varierar från gång till gång för att uppnå bästa resultat.
Core: Består av ett antal muskler som syftar till att stabilisera bröstkorgen, bäckenet och ryggen. Under passet strävar vi efter att få starka Core muskler som ger oss styrka, stabilitet, balans och en bra hållning.
Vattengympa: Pass med fartfyllt tempo i stora bassängen med en mängd olika varianter av rörelser och övningar.
Aquapilates: Ett vattengympapass som är avstressande och lugnt. Denna träningsform stärker och stabiliserar de små så kallade "core musklerna" i bålen och förbättrar balans och smidihet.
FaR pass: Ett pass för dig som har FaR kombi kort hos oss och har rehabiliteringsbehov. Passet körs med max 3 personer. Vi tränar grundläggande övningar i ett lugnt tempo och efter behov och egen förmåga.
Stavgångs promenad: Vi går ut och promenerar med en instruktör. Stavar finns för utlåning. Du som inte vill använda stavar är också välkommen.
TabataCirkel: Ett pass som passar dig som vill träna med högt tempo och vill bygga upp styrka och uthållighet. Varierande övningar för hela kroppen där du presterar efter egen förmåga. Vi använder olika redskap. Övningarna utförs under 20 sekunder följt av 10 sekunder vila. Målsättningen är att du skall kunna hålla samma antal repetitioner per övning i varje intervall.
TabataCardio: Ett pass som passar dig som vill träna med hög puls, förbättra din kondition och smidighet. Inga redskap används. Tabata-intervaller bygger på att en och samma övning utförs under 20 sekunder följt av 10 sekunder vila som upprepas 8 gånger. Målsättningen är att du skall kunna hålla samma antal repetitioner per övning i varje intervall.

Senast uppdaterad: 28 september 2020

Boka gruppträning online från
1 oktober

Här finns badhusen

Telefon
08-530 619 95

Storvretsbadet
Odlingsvägen 41, Tumba

Fittjabadet
Värdshusvägen 5, Fittja