Tillbaka till lediga jobb

2024-05-26

Ansök nu

Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!

Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Om tjänsten

Vi söker en utvecklingsinriktad och strukturerad enhetschef för att driva och utveckla förvaltning av kommunens fastighetsbestånd. Enheten består för närvarande av förvaltare och förvaltningsassistent. Du kommer att leda arbetet med att stärka enheten och trygga kunskapen i organisationen. Närmaste året är fokus att stärka verksamhetens samarbeten och rutiner i syfte att säkerställa en kvalitativ och effektiv förvaltning och leverans till kunderna, i nära samarbete med drift- och projektverksamheten.

Enheten ansvarar för att förhandling av avtalsvillkor, hyror, bevakning av avtalsförlängningar och uppsägningar fungerar effektivt. Som enhetschef ansvarar du även för ekonomiskt utfall, prognoser och budget samt personalrelaterade arbetsuppgifter och arbetsmiljö.

Du deltar i utvecklingen av fastighetsförvaltningen, håller dig uppdaterad om kommunens lokalbehov samt är ansvarig för enhetens beställningar till driftverksamheten och projektverksamheten för investeringar. En viktig del i uppdraget är att stärka samarbetet och skapa goda relationer inom Teknik- och fastighetsförvaltningen och med våra kunder som driver sina verksamheter i lokalerna.

Vi erbjuder dig ett brett, komplext och fantastiskt roligt uppdrag! Du rapporterar till vår fastighetschef och ingår i dennes ledningsgrupp med ansvar för kommunens fastighetsverksamhet. Till ditt stöd har du kompetenta och engagerade kollegor inom bland annat teknisk förvaltning.

Kvalifikationer

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa förtroende och relationer med din omgivning såväl internt som externt. Med mod, engagemang och gott omdöme organiserar, strukturerar och planerar du ditt och enhetens arbete. För att trivas i rollen behöver du ha ett starkt intresse för utvecklingsfrågor och att bygga upp en hållbar och effektiv process för arbetet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning inom teknik/ekonomi/juridik med inriktning fastighet eller har erfarenhet och annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet av ledande befattning och de arbetsuppgifter som ingår i rollen
  • Förhandlingsvana och kunskaper om avtals- och hyresjuridik och myndighetskrav.
  • Goda erfarenheter och resultat av att jobba med kvalitet och leverans till kund.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av LOU (Lagen om offentlig upphandling) och tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.