Brotorp vård- och omsorgsboende

Brotorps vård och omsorgsboende är ett nybyggt boende som ligger vackert intill tallskogen nära Brosjön i Vårsta.

Brotorp vård- och omsorgsboende exteriör

Brotorp är Botkyrka kommuns nya vård- och omsorgsboende och öppnar i april 2024.

Om Brotorp

Brotorp har sex avdelningar, med tio lägenheter på varje avdelning. Lägenheterna är ca 28 kvm stora och har pentry och badrum. En lägenhet per avdelning är en parlägenhet.

På avdelningarna finns ett gemensamt dagrum för umgänge och stora inglasade balkonger.

Aktiviteter

Brotorp har både samlingssal, rörelserum och ateljé för alla tänkbara aktiviteter.

Vi har också en stor gård där vi kan ägna oss åt utomhusaktiviteter och få frisk luft. Vår gård angränsar till vår närmaste granne, som är förskolan Vinterskogen.

Mat och måltider

Frukost lagas och serveras i de kök som finns på varje avdelning. Lunch och middag kommer från köket på Tornets vård- och omsorgsboende. Tillbehör som potatis, ris och pasta och även mellanmål tillagas på varje avdelning. Måltiderna äter vi gemensamt men den som önskar kan också välja att äta i den egna lägenheten.

Personal

På Brotorp finns undersköterskor på plats dygnet runt. Sjuksköterska är i tjänst dagtid måndag till fredag. På kvällar, nätter och under helger arbetar joursjuksköterska.

Läkare är knuten till boendet och finns på plats efter behov, dock minst en dag per vecka.

De boende på Brotorp har också tillgång till arbetsterapeut och sjukgymnast vid behov.

Telefon boendegrupper/avdelningar

Information ej tillgänglig ännu.

Adress

Brotorp vård och omsorgsboende
Brotorpsvägen 4
147 71 Grödinge

Åka hit kommunalt

Buss 717, 727 eller 729 från Tumba station till hållplats Bergudden (restid ca 5 minuter).

Kontakt enhetschef

Pia Åsberg, enhetschef
telefon: 073-98 89 916
e-post: pia.asberg@botkyrka.se

Spontanansökan timvikarie

Vi tar gärna emot spontanansökningar från dig som vill jobba som timvikarie, även om vi inte har annonser ute på specifka tjänster just nu.

Läs mer och ansök här

Relaterade sidor