Frågor och svar

Vad kostar det att använda tjänsten?

Du får prova på gratis i 14 dagar, därefter kostar det 80 kr för 30 dagar. Du måste aktivt avsluta ditt medlemskap minst två dagar innan dina nuvarande 30 dagar löper ut. Gör du inte det förlängs det automatiskt med 30 dagar.

Hur får jag tillgång till garaget?

Gå in på triply.se/botkyrka, klicka på knappen ”Pröva på” och följ instruktionerna. Du behöver ett BankID och ett giltigt bankkort till hands. För att aktivera din mobila nyckel öppnar du det mejl som du har får skickat till dig via Parakey när du har registrerat ditt konto i Triply.

Hur länge får jag parkera min cykel?

Du får parkera din cykel i garaget så länge du vill när du är medlem. Du kan närsomhelst hämta ut den och ställa tillbaka den.

Hur används mina användaruppgifter?

I enlighet med GDPR och enligt de användarvillkor du godkänner.

Garaget

Var ligger garaget?

Cykelgaraget ligger vid infartsparkeringen längs Römossevägen, sydväst om stationsentrén.

Vilka öppettider har cykelgaraget?

Garaget är öppet dygnet runt.

Hur fungerar in- och utpassage till garaget?

För att kunna komma in i garaget så måste du registrera dig och teckna ett abonnemang. Det gör du på triply.se/botkyrka. När du har registrerat dig får du ett mejl skickat till dig från Parakey för att ladda ner din mobila nyckel. För att komma in i garaget för du din telefon över det Parakey-märke som sitter till höger om dörren. Ett meddelande dyker upp på telefonen – klicka på meddelandet så öppnas dörren.

Har du en Iphone som är äldre än ca 3 år fungerar det inte att endast föra telefonen över Parakey- märket. Då behöver du öppna Parakey-appen och trycka på "lås upp".

Vad gör jag om någonting runt eller i garaget inte fungerar?

För frågor angående webbsidan, tillträde, ditt abonnemang eller din betalning kontakta support@triply.se. Vid skadegörelse/akutsituation ring 08-530 61 000.

Övriga frågor

Vad händer om min cykel blir stulen från garaget?

Botkyrka kommun ansvarar inte förlust av cykel, för skador på cykel eller dess tillbehör, eller andra personliga tillhörigheter som förvaras i cykelgaraget. Garaget kan komma att kameraövervakas. Du bör polisanmäla händelsen.

Vad händer om jag glömmer att hämta ut min cykel efter att jag har avslutat mitt medlemskap?

Om du avslutat ditt abonnemang ska du senast vid abonnemangsperiodens utgång avlägsna cykeln ur garaget. Cykel som finns kvar efter att abonnemanget har löpt ut får omhändertas av Botkyrka kommun. Efter uppvisande av identitetshandling och nyckel till cykellås lämnas cykeln ut. Användare är inte berättigad till ersättning för eventuella skador som har samband med cykelns avlägsnande eller förvaring. Om cykeln inte har efterfrågats av användare inom tre (3) månader efter att abonnemangsperiodens utgång anses cykeln övergiven och hanteras enligt kommunens rutiner för övergivna cyklar.

Det fungerar inte att registrera betalkort via webben / nekad betalning

Om det finns pengar på kontot är det vanligaste skälet till nekad betalning att betalkortet inte är upplåst för e-handel (du ändrar detta enkelt via din internetbank).

Vad kan du göra?

1. Pröva att betala med ett annat betalkort om du har möjlighet till det.
  2. Om kortet inte är öppet för e-handel, öppna det för all e-handel på bankens webb eller i din bank-app.