Företagarträff om trygghet och hur du kan skydda ditt företag från brott

26 april 2024

Näringsliv och företag

Välkommen på företagarträff med frukost den 21 maj, där du får träffa representanter från Botkyrkas trygg och säkerhetsavdelning, stiftelsen Tryggare Sverige och Polisen

Jacob Ämtvall från Stiftelsen Tryggare Sverige framför en grönskande buske.

Jacob Ämtvall från Stiftelsen Tryggare Sverige

På träffen, som anordnas av Botkyrka kommuns näringslivsenhet, presenterar statsvetaren Jacob Ämtvall från Stiftelsen Tryggare Sverige, resultaten av trygghetsundersökningen som genomförts bland företagare under våren 2024. Han går igenom hur många företag som utsatts för brott, de branscher och områden som varit mest utsatta och vilka konsekvenser det fått.

Efter det berättar representanter från Botkyrka kommuns trygg och säkerhetsavdelning och Polisen om sitt trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Polisen kommer också att ge några konkreta tips på vad du kan göra för att förebygga att ditt företag utsätts för brott.

Varmt välkommen!

Datum: tisdag den 21 maj 2024
Tid: Kostnadsfri frukost serveras från kl. 7.45, programpunkter mellan 8-9.15
Plats: Subtopia, Rotemannavägen 10, Alby