Välkommen till Fittjaskolan

Vi är en skola med god arbetsmiljö, studiero och elevdemokrati – en skola med kunskap i fokus! Hos oss får alla elever det stöd och den stimulans de behöver för att lyckas med sina studier.

Öppet hus

Besök oss på öppet hus! Ta chansen att träffa lärare, skolledning och bekanta dig med oss inför att du ska välja skola för ditt barn.

Fakta om skolan

Område: Fittja

Årskurs: F-9 samt

anpassad grundskola 1-9

Elever: 600 st

Fittjaskolan i siffror 2022
År Lärare med pedagogisk högskoleexamen Lärare med specialpedagogisk högskoleexamen Jag trivs i skolan Jag känner mig trygg i skolan
2023 87 5 90 85
2022 84 3 Uppgift saknas Uppgift saknas

Tillgängligt på skolan

• Bibliotek
  • Kurator
  • Fritidshem F-3
  • Idrottshall

Vår inriktning

På Fittjaskolan satsar vi mycket på att utveckla elevernas språkliga och matematiska strategier. Vi vill att våra elever ska lyckas i livet och bidra till samhället, därför är det viktigt att de blir språkstarka, ansvarstagande och har god studieteknik. Vi har alltid lovskolor med matteinriktning, externa samarbeten i bild och slöjdämnena och vi har fantastiska förutsättningar för idrottsämnet med en mycket aktiv idrottsförening.

I Fittjaskolan har vi ett kontinuerligt demokrati- och värdegrundsarbete som ger en trygg studiemiljö och goda relationer mellan elever och vuxna. Alla våra lärare är behöriga och vi har ett skickligt elevhälsoteam med kuratorer, skolsköterskor, speciallärare och studie-och yrkesvägledare.

Anpassad grundskola

Vi har mindre klasser för våra elever som går i anpassad grundskola, så kallade samverkansklasser. Här arbetar flera vuxna i en klass och alla elever får stöd och stimulans på sin egen nivå. Våra samverkansklasser deltar alltid i skolans många idrottsdagar, temadagar och traditionsdagar.

Fittjaskolan ligger på Stökhagsvägen 1 i Fittja.

Fittjaskolan i Google maps

Här på Fittjaskolan finns det många bra lärare som alltid hjälper en när man behöver, både i klassrummet och utanför

Adam, elev årskurs 8

Mer fakta om Fittjaskolan

På Fittjaskolan har vi elever från förskoleklass upp till årskurs 9. Vi har även klasser för nyanlända elever och mindre undervisningsgrupper för de elever som är i behov av det. Våra fritidsavdelningar Lönneberga och Björken välkomnar barn mellan sex och tio år.

För de äldre eleverna finns vår populära fritidsgård Pulsen. Fittja sporthall och våra fina konstgräsplaner ligger bredvid vår skola och används på skoltid och fritid.

Det är lätt att hitta till oss. Du tar höger från tunnelbanestationen Fittja och går ner för trappan, så är du vid huvudentrén!

Vi vill att ditt barn ska lyckas

I Botkyrkas kommunala skolor strävar vi efter att skapa de bästa förutsättningarna för att ditt barn ska utvecklas och lyckas i skolan. Välj våra skolor – för trygghet och lärande.

Tre saker vi satsar extra på:

• Språk – vi utvecklar alla elevers kunskaper i svenska, men även modersmålet för de som är flerspråkiga.
  • Digitalisering – alla elever i låg- och mellanstadiet har god tillgång till digitala verktyg.
  • Frukost – vi bjuder alla elever på frukost, mätta magar gör eleverna mer aktiva på lektionerna.

Camilla Bejmo Samuelsson
camilla.bejmo.samuelsson@botkyrka.se

Expedition
fittjaskolan@botkyrka.se

Christian Boström
christian.bostrom@botkyrka.se

Petra Schutz
petra.schutz@botkyrka.se

Åsa Keiski Wännström
asa.wannstrom1@botkyrka.se

Stökhagsvägen 1

145 50 Norsborg

Karta
Fittjaskolan i Google maps

Fittjaskolans Instagram

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.

Tillgänglighet

Vill du veta mer om Fittjaskolans fysiska tillänglighet? Här finns information om belysning, av- och påstigning, anpassning av lokalerna med mera.

Tillgänglighetsdatabasen

Börja på Fittjaskolan

Välkommen att söka till oss!