Stipendier och stöd

Har du en drömidé men saknar pengar? Känner du en person, grupp eller förening i Botkyrka som är värda ett stipendium? Eller är det kanske du själv eller din förening som ska uppmärksammas?

Det finns flera olika sätt att få stöd från Botkyrka kommun.

• Bidrag till föreningar

Föreningar i Botkyrka kommun har möjlighet att söka bidrag för sin verksamhet.

• Drömdeg

Du som är mellan 13-25 år, och vill arrangera en festival, konsert, en turnering eller ett projekt kan söka stöd med hjälp av Drömdeg.

• Bidrag till studieförbund

Genom stöd till studieförbund verksamma i Botkyrka kommun ska förutsättningar skapas för kommuninvånare att få ett rikt kultur- och fritidsutbud och en höjd bildningsnivå.

• Idrottsstipendium

Botkyrka kommuns idrottsstipendium stödjer och uppmuntrar idrottsverksamhet och idrottsinsatser i Botkyrkas föreningsliv.

• Evenemangsbidrag

Som förening och studieförbund i Botkyrka kan ni söka stöd för att arrangera ett evenemang som är öppet för allmänheten

• Kreativa fonden

Enskilda personer som är 18 år eller äldre, organisationer och föreningar i och utanför Botkyrka kan söka Kreativa fonden.

• Sponsring

Föreningar, organisationer, projekt och evenemang kan söka sponsring från Botkyrka kommun. Sponsringen ska stärka vår devis "långt ifrån lagom" som betyder att Botkyrka är en kontrastrik och kreativ mötesplats.

• Stipendier och Botkyrkas stjärnor

Är det du eller någon du känner som borde uppmärksammas för sitt engagemang i Botkyrka?

• Kulturdriven utveckling

Har du ett kulturprojekt som du behöver stöd med? Vi arbetar med kulturdriven utveckling och hjälper gärna till!

• Ansök om att arrangera idrottsevenemang

Vill du hyra våra lokaler för att en cup, en tävling eller annat arrangemang? Ansök här.