Barn som presenterar olika kulturer

Kulturskolan

På Botkyrka kulturskola erbjuder vi över 600 olika kurser inom musik, dans, teater, animation och bild & form. Hos oss kan alla upp till 20 år få chansen att utveckla just sin dröm, på sina villkor.

Aktuellt

Här får du information om vad som händer på kulturskolan just nu. Kurssläpp, nya kurser och annat som är aktuellt hos oss.

Barn med blåsintrument

Priser och bokning

Här hittar du information om bokning och vad kurserna kostar.

Barn på trappa med olika intrument.

Telefonnummer, e-post, besöksadress till Botkyrka kulturskola.

Barn på en scen

Evenemang på kulturskolan

Kulturskolan arrangerar och deltar i många evenemang runtom i kommunen. Här kan du se vad som händer härnäst.

Barn som sjunger i mikrofoner.

Sång och kör

I sångundervisningen får du utveckla din röst utifrån dina egna förutsättningar.

Pojke med trumpet.

Instrument och musikproduktion

Med utgångspunkt i glädje och skaparlust erbjuder vi ett brett kursutbud inom instrument.

Två personer vid tunnelbanespärrar med teaterklädsel.

Teater

Vill du uppleva teaterns magiska värld? Då har vi något för dig!

Barn som arbetar med animation.

Animation

På kurserna i animation skapar du filmer med hjälp av Stop motion-teknik.

två händer täckte i målarfärg

Bild och form

Du får prova olika sätt att skapa, som att rita, måla och skulptera.

Två ungdomar som dansar.

För elever med behov av särskilt stöd

Vi utformar all verksamhet utifrån dina förutsättningar och utifrån hur gruppen.

Tre barn som spelar gitarr.

Ensemble

Musik när det är som roligast! Som elev hos oss har du utöver din kurs möjlighet att vara med i en mängd olika orkestrar och ensembler, kostnadsfritt.

Kulturskolans avancerade program (KAP)

Kulturskolans avancerade program finns med inriktning dans och musik.

Barn med datorer.

End of 13 - Dans, teater, animation och sång

Projektet "End of 13" är för dig som bor i norra Botkyrka och är intresserad sv sång, dans, teater eller film. Tillsammans skapar ni en föreställning. Gratis för dig mellan 10-18 år.

Barn med datorer.

Musikstudion Fanzingo

För dig mellan 13-25 år. Vi jobbar med musikproduktion, musikskapande och inspelning i musikstudio.

Dansande barn.

Dans

Dansen är ett språk bortom orden där du kan uttrycka och visa känslor med kroppen.

Barn

Tvåornas kör

För skolklasser i årskurs 2! Vi träffas och sjunger specialskrivna, läroplansbaserade låtar och avslutar med konsert.

Barn och pedagog

M/S Musikvågen

En musikalisk upptäcksresa på böljan den blå! Musik, rörelse och drama för barn 3-6 år.

Skuggor av händer

Kulkultur

I den här kursen får ni som läser ämnen i särskolan på Kvarnhagsskolan, gratis prova på dans, teater och musik.