Utbildning för vuxna

Campus Botkyrka

Campus Botkyrka erbjuder utbildningar för vuxna på olika nivåer utifrån dina behov och förutsättningar.

Inom Campus Botkyrka kan du studera gymnasial vuxenutbildning, SFI, anpassad utbildning för vuxna (Lärvux), och yrkeshögskola. Vi erbjuder också dig som studerar på högskola eller universitet möjlighet att skriva tentamen hos oss i Tumba. Du har även möjlighet att få studie- och yrkesvägledning.

SFI - Svenska för invandrare

Du kan välja att läsa SFI på flera olika sätt i olika tempo och inom olika yrkesinriktningar.

Här hittar du våra SFI utbildningar.

Gymnasial vuxenutbildning (komvux)

Du kan studera på den gymnasiala vuxenutbildningen från och med andra kalenderhalvåret det år du fyller 20 år eller när du slutfört utbildning på ett nationellt program eller likvärdig utbildning i gymnasieskolan.

Gymnasial vuxenutbildning

Komvux som anpassad utbildning (Lärvuxcenter)

Anpassad utbildning för vuxna som fyllt 20 år och som har en intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada. Vi har olika kurser och en lärlingsutbildning som du kan välja mellan.

Komvux som anpassad utbildning (lärvuxcenter)

Studera på högskola eller universitet

Yrkeshögskola

I Botkyrka kommun är det Xenter Yrkeshögskola som håller i yrkeshögskoleutbildningarna.

Xenter

Studie- och yrkesvägledning

Att studera som vuxen är ett sätt för dig att påverka din framtid. Du har många valmöjligheter. Beroende på vad du har för bakgrund, behov och mål med dina studier kan våra studie- och yrkesvägledare hjälpa dig att hitta en kurs som passar just dig.

Studie- och yrkesvägledning