Tornet vård- och omsorgsboende

På Tornets vård- och omsorgsboende i Norsborg samsas varm omsorg med klimatsmarta och högteknologiska lösningar.

Tornets byggnad

Ljusa lägenheter med den senaste utrustningen

Tornet har 54 lägenheter. På varje våningsplan finns också lägenheter förberedda för parboende. Lägenheterna är ljusa med stora fönster och fransk balkong. Badrummen är utrustade med höj- och sänkbara toalettstolar, handfat och duschar. Även annan inredning är tillgänglighetsanpassad, som till exempel trinettkök som kan användas av rullstolsburna, och hatthyllor som går att ställa in individuellt.

Personal

På Tornet finns personal på plats dygnet runt. De boende har också tillgång till sjuksöterska, dietiskt, sjukgymnast, arbetsterapeut och läkare vid behov.

Aktiviteter

På Tornet ordnas en rad gemensamma aktiviteter. Tornet har också en el-cykel som de äldre kan ta en tur med tillsammans med personalen, anhöriga eller andra medborgare som gått utbildning till cykelförare.

Spa-avdelning, sällskapsutymmen och restaurang

På varje avdelning finns gemensamma kök och vardagsrum. Sällskapsutrymmena är vackert inredda i nymodern 50-talsstil, med utgång till stora altaner med gott om plats för att rulla ut såväl sängar som rullstolar. Det finns också en spa-avdelning med höj- och sänkbart badkar och taklyft för de med stora rörelsehinder. I bottenplan finns kiosk och restaurang. All mat lagas på Tornet.

Ljuskonst och Sinnenas trädgård

I trädgården finns rabatter, slingriga gångvägar, ett inglasat uterum samt pallkragar i bekväm höjd där de äldre kan odla tillsammans med personalen. Trädgården, restaurangen på bottenplan och de gemensamma utrymmena på boendet har ljuskonstverk av konstnären Sascha Huber.

Klimatsmart

150 kvadratmeter solpaneler på taket försörjer lägenheter och restaurangköket med varmvatten. Byggnaden har det senaste inom isolering vilket ger en extremt låg energiförbrukning.

Tornets restaurang

Tornets restaurang ligger i anslutning till Tornet vård- och omsorgsboende och är öppen för allmänheten. Här serveras lunch i fina ljusa lokaler.

Varje dag finns två lunchalternativ att välja mellan för 65 kronor.
Sallad, bröd, smör, dricka och kaffe ingår.

Öppettider: måndag - söndag klockan 11:30 till 13:30.
Adress: Tomtbergavägen 361, Norsborg

Meny Tornet restaurang vecka 7 Pdf, 29.2 kB.

Meny Tornet restaurang vecka 8 Pdf, 29.1 kB.

Meny Tornet restaurang vecka 9 Pdf, 29.1 kB.

Meny Tornet restaurang vecka 10 Pdf, 29.1 kB.

Meny Tornet restaurang vecka 11 Pdf, 29.2 kB.

Meny Tornet restaurang vecka 12 Pdf, 29.2 kB.

Telefon boendegrupper/avdelningar

Adress/hitta hit

Tornet vård- och omsorgsboende
Tomtbergavägen 361
145 76 Norsborg
Adress (karta)

Sara Burenberg, enhetschef
telefon: 070-229 10 51
e-post: sara.burenberg@botkyrka.se

Staffan Sandberg, enhetschef
telefon: 070-217 13 27
e-post: staffan.sandberg@botkyrka.se

Vi söker sommarvikarier

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Vi söker sommarvikarier inom LSS, hemtjänsten och våra vård- och omsorgsboenden i Botkyrka.

Läs mer och ansök här