Chattfunktion
På botkyrka.se kan du chatta med våra samhällsvägledare om du har ett ärende du behöver hjälp med. Chatten hittar du i en rosa ruta till höger på alla sidor på webbplatsen.
Öppettider
Chattfunktionen på botkyrka.se har följande öppettider:
- Måndag: 8-18.00,
- Tisdag-torsdag: 8-16.00,
- Fredag: 8-14.00
Du kan förstås fortfarande kontakta oss via chatten utanför dessa tider, men du måste då uppge en mejladress. Svaret på din fråga kommer sedan att mejlas till dig, tidigast nästa arbetsdag.
Få konversationen mejlad till dig
När du kontaktar oss via chatten har du rätt att få en kopia på din konversation med oss. Om du hör av dig till oss och vill ha en kopia kommer vi att mejla en sådan till dig.
Chatta anonymt
Om du vill vara anonym när du kontaktar oss går det självklart bra. Du behöver inte uppge vem du är när du chattar med våra samhällsvägledare. Väljer du att vara anonym kan du dock inte få en sparad chattkonversation mejlad till dig.
Så hanterar vi dina personuppgifter
När du hör av dig till oss blir ditt ärende en offentlig handling. De personuppgifter du lämnar hanterar vi enligt EU:s dataskyddsförordning, GDPR. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.
Har du ärenden där du behöver lämna personuppgifter rekommenderar vi att du ringer oss, istället för att chatta eller mejla. På så sätt behöver vi inte spara dina känsliga uppgifter i våra system.
Om medborgarcenter
Läs mer om vilka typer av ärenden våra samhällsvägledare kan hjälpa dig med och var ditt närmaste fysiska medborgarkontor finns.
Använd vår app
Med vår app "Botkyrka kommun" kan du enkelt felanmäla och lämna synpunkter i mobilen eller surfplattan.
Senast uppdaterad:
Kul att vi kunde vara till din hjälp. Skriv gärna några rader till oss och berätta vad du tyckte var bra.
Vad kan bli bättre på den här sidan? Lämna gärna ett förslag. Du kan göra det anonymt men vill du ha svar behöver du ange din e-postadress.