Våld och brott

• Våld i nära relationer

Våld och förtryck kan drabba alla, oavsett kön, ålder, religion, sexualitet eller etnicitet. Du har alltid rätt till gratis hjälp.

• Hedersrelaterat våld och förtryck

Upplever du att du är utsatt för våld, förtryck eller begränsningar av din familj eller släkt? Om du eller någon som du litar på kontaktar oss, så finns det hjälp och stöd att få. Du behöver inte berätta vad du heter.

• Lämna kriminalitet

Vill du eller känner du någon som vill bryta med en kriminell livsstil eller en kriminell gruppering? Vi vänder oss till personer som vill bryta med kriminalitet och som behöver stöd för att göra det.

• Brottsofferstöd

Botkyrka kommun har ett samarbete med Brottsofferjouren Huddinge-Botkyrka. Brottsofferjouren hjälper dig som utsatts för brott, blivit vittne till brott, är anhörig eller närstående till någon som utsatts för brott.

Utsatt för brott

På polisens webbplats kan du läsa mer om vad du kan får för stöd om du blivit utsatt för våld eller brott.

Du kan också polisanmäla vissa brott direkt på webbplatsen.