Kontakt
Telefon: 08-530 610 00
E-post: medborgarcenter@botkyrka.se
Facebook: facebook.com/botkyrka
Det går bra att kontakta oss under våra öppettider (måndag 8.00-18.30, tisdag-torsdag 8.00-16.30 och fredag 8.00-14.30).
-
Våra medborgarkontor
Besök oss och få personlig service i frågor som rör kommunen och myndigheter. Här hittar du våra öppettider.
-
Besöksadress och postadress
Öppettider och tillgänglighet, hit kan du skicka brev
-
Medborgarapp
Appen för dig i Botkyrka. Med vår app "Botkyrka kommun" kan du enkelt felanmäla och lämna synpunkter i mobilen eller surfplattan.
-
Chattfunktion
På botkyrka.se kan du chatta med våra samhällsvägledare om du har ett ärende du behöver hjälp med. Chatten hittar du i en rosa ruta till höger på alla sidor på webbplatsen.
-
Störningsmeddelanden
Störningsmeddelande från Botkyrka kommun.
-
Journummer
Telefonnummer utanför kommunens öppettider
-
Felanmälan
Anmäl överfulla papperskorgar, dålig belysning, invasiva arter och skadedjur, farliga träd eller klotter.
-
E-tjänster och blanketter
Här hittar du våra digitala tjänster och blanketter
-
Lämna synpunkt eller klagomål
Har du synpunkter på kommunens service, tjänster eller utemiljö?
-
Kontakta förtroendevalda politiker
Hitta kontaktuppgifter till förtroendevalda politiker i kommunen
-
Betala fakturor till kommunen
Betala räkningar till kommunen via e-faktura eller autogiro.
-
Skicka fakturor till kommunen
Fakturering till oss sker genom e-faktura
-
Betalning av påminnelser på fakturor
Från den 1 januari 2025 gäller nya avgifter för obetalda fakuror.
Teletal
Teletal är en tjänst där du får stöd och hjälp i telefonsamtal. Du behöver inte tillstånd för att använda Teletal och du behöver inte boka tjänsten.
Chatta med oss!
Visst vet du att du kan nå oss via vår chatt? I den rosa rutan längst till höger på sidan kan du chatta med oss och få hjälp direkt.