Samordnad kontaktperson

Som samordnad kontaktperson får du en unik erfarenhet, utbildning, löpande stöd och arvode. Framförallt kan du göra en stor skillnad i en annan människas liv.

Om deltagarna som erbjuds kontaktperson

Deltagarna, som erbjuds en kontaktperson, har olika bakgrund och utmaningar. Tillsammans kommer ni planera och skapa förändring genom att ni träffas och gör aktiviteter, och genom att du medverkar på möten som behövs för att nå deltagarens mål.

Deltagarens eget intresse och vilja styr planeringen.

Genom att använda dina egna erfarenheter är du med och stöttar och vägleder deltagaren upp till 15 timmar i veckan under ett antal månader, oftast ett halvår, men kan efter individuell bedömning förlängas.

Vem kan bli samordnad kontaktperson?

Vi söker dig är engagerad och som vill göra skillnad. Du ska vara minst 25 år gammal, trygg och pålitlig samt ha förmågan att stötta deltagaren med struktur i tillvaron.

Kanske har du bra lokalkännedom om Botkyrka och ett brett nätverk, eller är intresserad av att skaffa det. Kanske arbetar du oregelbundna arbetstider och är flexibel, eller har tid på kvällar och helger.

Vi ser också gärna dig som är flerspråkig som sökande.

Skicka ett personligt brev och CV till:
samordnadkontaktperson@botkyrka.se