Teater på Botkyrka kulturskola

Vill du uppleva teaterns magiska värld? Då har vi något för dig! Att gå in i en roll och vara någon annan är spännande, intressant och lärorikt.

Teater

Ålder: från 7-20 år

Följ med in i en spännande värld bortom tid och rum. Vi arbetar med kropp och röst för att utforska och skapa olika rollfigurer. Med färdiga manus skapar vi vår egen historia och arbetar tillsammans fram en föreställning. Scenljus, scenografi och kostym gör föreställningen till en helhet. Kulturskolans teatergrupper arbetar åldersindelat. Äldre elever har möjlighet att spela upp sina slutproduktioner på Riksteatern. Där får du vara med i en professionell miljö med allt vad det innebär. Slutproduktionen spelas upp för både skolklasser och allmänheten.

Teaterproduktion

Ålder: från 13-20 år

Denna kurs är för dig som har tidigare erfarenhet av teaterundervisning. Vi fördjupar kunskaperna i karaktärsämnen inom teater så som scenisk gestaltning, röst och rörelse. Du får vara med och välja ett teatermanuskript som vi sedan har som grund för arbetet under läsåret. Slutmålet är en stor teaterföreställning under vårterminen.

Undervisningen i teater sker på Tullinge fritidsgård, Kvällsvägen 1 och på Tumbascenen i Tumba.

Kulturskolans kurskatalog

E-post: kulturskolan@botkyrka.se