Translate

Telefon

Kontakt

Öppna mobilmenyn

Konsumentvägledning

Om du vill klaga på något som du har köpt, och du inte kommer överens med företaget, kan du kontakta kommunens konsumentvägledning.

Konsumentvägledningen i kommunen ger råd och kan hjälpa till i kontakten med företag eller om du vill anmäla till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Du kan kontakta konsumentvägledningen på telefon, e-post eller skapa ett ärende direkt i vår e-tjänst . Det går även att boka in besök. Samhällsvägledarna på kommunens medborgarkontor tar emot besök på drop-in och hjälper till med enklare konsumentfrågor.

Vi hjälper till med konsumentärenden, det betyder att du som söker vägledning ska vara konsument. Konsument är en privatperson som köper en vara eller en tjänst av ett företag/näringsidkare. Vid köp/sälj mellan två privatpersoner gäller inte konsumenträttsliga regler som konsumentköplagen. Inte heller vid köp/sälj mellan två företag.

Kontakta konsumentvägledningen

Telefontid
Måndag, klockan 9-11
Besök: Medborgarkontoren

Senast uppdaterad:

Hallå konsument

Konsumentverkets webbplats har information om dina rättigheter som konsument.

Senast uppdaterad: